مهدی معتمدی مهر از زندان رجایی شهر آزاد شد

امروز جمعه ۱۳ اسفند ماه، مهدی معتمدی مهر، عضو دفتر سیاسی و مسوول کمیته آموزش و پژوهش نهضت آزادی ایران، با اتمام دوران حکم چهار سال حبس از زندان رجایی شهر آزاد شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مهدی معتمدی مهر، فعال سیاسی و از اعضای نهضت آزادی ایران که از سال ۹۱ در حبس به سر می برد، روز جاری با پایان دوران محکومیت از زندان رجایی شهر آزاد گشت.

معتمدی مهر در اسفند ۱۳۹۱ با طرح شکایات و اتهاماتی از سوی وزارت اطلاعات وقت مبنی بر آموزش اینترنت به اعضاء، حمایت از کاندیداتوری کاندیدایی خاص در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ و دیدار و کمک به خانواده های زندانیان سیاسی بازداشت شد و علیرغم عدم پذیرش این اتهامات از سوی مقامات قضایی و صدور قرار منع تعقیب، آزاد نشد.

این عضو نهضت آزادی حدود ۴ ماه به طور غیرقانونی و به جهت اجرای حکم قطعی پیشین در بازداشتگاه ۲۰۹ تحت شرایط دشوار و فشارهای شدید نگهداری شد که ابتلاء به بیماری حاد قلبی، بیهوشی های مکرر، سرگیجه و بروز سنکوپ از جمله پیامدهای این دوران بود.

معتمدی مهر در آذر ۱۳۹۵ که حدود سه ماه به عنوان مرخصی استعلاجی در خارج از زندان به سر می برد، با نظر دادستان تهران مبنی برتوقف حکم موافقت نکرد و ترجیح داد تا تعیین تکلیف قطعی به زندان بازگردد. به رغم اعلام نظر مکتوب پزشکی قانونی مبنی بر عدم تحمل کیفر حبس و خطرناک بودن محیط زندان با توجه به بیماری های او، مدت مرخصی استعلاجی غیبت تلقی و به مدت حبس او افزوده شد.

در دی ماه ۱۳۹۵ و متعاقب نامه بهداری زندان مبنی بر عدم قبول مسوولیت نسبت به تامین سلامتی معتمدی مهر، دادستان تهرآن کتبا با تبدیل مانده مجازات او به جزای نقدی موافقت کرد اما به جهت تعلل اداری، این دستور عملا بی نتیجه ماند و این عضو دفتر سیاسی نهضت آزادی تا آخرین روز حبس را در زندان به سر برد.

در جریان اعتراضات مردمی سال ۱۳۸۸ تعداد زیادی از اعضاء و علاقمندان نهضت آزادی ایران بازداشت و تعدادی از ایشان پس از صدور حکم متحمل به زندان رفتند.

علاوه بر دکتر ابراهیم یزدی و مهندس محمد توسلی که ماه ها در بازداشت انفرادی بودند، محسن محققی، محمد فرید طاهری، عماد بهاور، علی اصغر غروی، امیر خرم، لیلا توسلی، خسرو منصوریان، امیر حسین کاظمی، جعفر گنجی و تعدادی دیگر از علاقه مندان و هواداران نهضت آزادی در سال ۱۳۸۸ بازداشت و به حبس های طولانی محکوم شدند.

Post source : کانال تلگرام نهضت آزادی ایران

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.