دو ماه از بازداشت معصومه ضیاء گذشت؛ تداوم بلاتکلیفی و عدم پاسخ‌گویی مسئولین

معصومه ضیاء، از فعالان عرفان حلقه، پس از گذشت دو ماه، همچنان در انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین، به‌صورت بلاتکلیف نگهداری می‌شود.

یکی از نزدیکان خانم ضیاء در مصاحبه با تارنگار حقوق بشر در ایران گفت: “بازپرس پرونده در آخرین مراجعه‌ی خانواده‌ی خانم ضیا یه دادسرا، به آنان گفته که هنوز تحقیقات به‌پایان نرسیده و قراری مبنی بر آزادی صادر نشده است.”

این منبع مطلع در ادامه افزود: “همچنان به معصومه اجازه داشتن وکیل را نداده‌اند و از جزییات پرونده و همچنین اتهامات وارده اطلاعی در دست نیست.”

منبع مطلع در پایان گفت‌وگو با تارنگار حقوق بشر در ایران عنوان کرد: “با توجه به اینکه قرار بازداشت خانم ضیاء نیز به‌پایان رسیده، از نظر قانونی باید مقدمات آزادی وی فراهم شود؛ احتمال می‌روند که مسئولین بار دیگر قصد بر تمدید قرار بازداشت او را دارند.”

گفتنی است که قرار بازداشت این فعال عرفان حلقه در دی‌ماه برای مدت یک ماه صادر و در بهمن‌ماه سال جاری برای یک ماه دیگر تمدید گشت.

روز جمعه ۱۷ دی‌ماه، معصومه ضیاء، از فعالان عرفان حلقه، هنگام بازگشت از سفر خارج کشور در فرودگاه توسط مأموران اداره اطلاعات بازداشت شد.

معصومه ضیاء که پیش‌ازاین در جریان تجمع هوادارن گروه عرفان حلقه در مقابل دادگاه انقلاب بازداشت شده بود، در دادگاهی که در تاریخ ۱۸ بهمن‌ماه سال گذشته به ریاست قاضی احمدزاده برگزار شد، به اتهام اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمع غیرقانونی، به تحمل یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد؛ این حکم عیناً در دادگاه جدید نظر تأیید گشت.

معصومه ضیاء پیش‌تر نیز در ارتباط با شرکت در تجمع اعتراض‌آمیز زنان باهدف تغییر در قوانین تبعیض‌آمیز علیه زنان، در میدان هفت تیر در تاریخ ۲۲ خرداد سال ۸۵ بازداشت و سپس به یک سال زندان تعلیقی محکوم شده بود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.