صدور احکام حبس طولانی مدت برای دو زندانی امنیتی

با فشار دادستان سراوان، زندانیان سیاسی، عمادالدین ملازهی و حافظ یعقوب جهاندیده، هر کدام به ۱۵ و ۱۰ سال زندان محکوم شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از کمپین فعالین بلوچ، دادگاه این دو زندانی سیاسی روز یکشنبه ۱۵ اسفند بدون داشتن وکیل و غیر علنی برگزار شد.

منابع مطلع نزدیک به این زندانیان خبر دادند که “در دادگاه به دفاعیات متهمان هیچ توجهی نشده” و گویا پرونده “همانگونه که وزارت اطلاعات خواسته” مشمول حکم شده است.

این منابع افزودند: در کمال ناباوری متهمان در دادگاه متوجه شدند که اتهام آنها عضویت در گروه داعش و وارد کردن مهمات و مواد منفجره از خارج به داخل کشور نوشته شده است و پرونده قبل از اینکه عمادالدین و یعقوب جهاندیده اقدام به گرفتن وکیل بکنند دادگاهی شده و حکم آنها هم به سرعت اعلام شده است و هیچ شواهد و مدارکی جز اعترافات اجباری که در ۱۰ روز بازداشت آنها در بازداشتگاه وزارت اطلاعات زاهدان از آنها اخذ شده در پرونده وجود ندارد، به همین خاطر اجازه گرفتن وکیل هم ندادند.

این منابع ادامه دادند: آقای محمدی دادستان سراوان شخصا تهدید کرده که اجازه نخواهد داد عماد از زندان خارج شود و از وزارت اطلاعات خط می گیرد.

وی افزود: دادگاهش با تمام نواقص صرفا یک جلسه در دادگاه شعبه اول انقلاب به قضاوت فتحی نژاد برگزار شده است و عمادالدین به حکم اعتراض کرده و به دادگاه تجدید نظر فرستاده شده است.

حافظ یعقوب جهاندیده از ناحیه چشم با مشکل مواجه است و بینایی چشمانش بسیار ضعیف شدند اما تا کنون به وی اجازه معالجه داده نشده است.

لازم به ذکر است که عمادالدین ملازهی تازه مدت ۱۰ ماه بود که پس از تبرئه از اتهامات پیشین “گروگان گیری و اقدام علیه امنیت ملی” آزاد شده بود و در این مدت بخاطر شکنجه های زندان با مشکل کلیه و افسردگی مواجه و تحت نظر پزشک در حال درمان بود.

گفتنی است عمادالدین ملازهی پس از آنکه برای خرید دستگاه قالیشویی به سراوان سفر کرده بود مورد سو قصد ماموران لباس شخصی قرار گرفت اما از آنجایی که در آن لحظه برادر دوستش حافظ خلیل جهاندیده در خودرو بود از ترور جان سالم به در برد اما خلیل جهاندیده کشته شد و عمادالدین ملازهی و حافظ یعقوب جهاندیده بازداشت شدند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.