دستفروشی کارکنان ثامن الحجج برای تامین مخارج شب عید

در پی تعطیلی موسسه مالی ثامن الحجج، برخی از کارکنان سابق این موسسه برای تامین مخارج شب سال نو به دست‌فروشی روی آورده اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، شماری از کارکنان سابق این موسسه مالی در تماس با خبرگزاری ایلنا گفتند که از ماه‌ها قبل شماری از همکارانشان برای تامین مخارج زندگی خود به مشاغلی همچون دست‌فروشی روی آورده‌اند اما با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال تعداد بیشتری از آنها درصدد برآمده‌اند تا از این حرفه برای گذران معاش خانواده‌های خود استفاده کنند.

براساس این اظهارات انجام کارهای ساختمانی، پیک موتوری و رانندگی در موسسات کرایه خودرو از دیگر راه‌های امرار معاشی است که این روز‌ها کارگران موسسه ثامن الحجج برای گذراندن مخارج زندگی خود مشغول انجام آن هستند.

در این رابطه یکی از کارکنان موسسه ثامن الحجج گفت: می‌دانیم که دست فروشی هیچ آینده شغلی ندارد، همه به عنوان کارکنان با تجربه ثامن الحجج در سازمان تامین اجتماعی دارای پرونده بیمه هشت ساله هستیم اما وقتی که درآمدی نداریم و نه حق بیمه ناچاریم تا به نحوی مخارجمان را تامین کنیم.

از زمان توقف فعالیت تمامی ۴۷۰ شعبه کشوری موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج در دی ماه سال گذشته نزدیک به ۲۷۰۰ نیروی انسانی شاغل در این موسسه بیکار شده‌اند، به دنبال واگذاری مسئولیت حسابرسی این موسسه به بانک پارسیان شماری از این افراد از طریق آزمون سراسری برای استخدام در بانک پارسیان اقدام کردند که تاکنون نتیجه آن هنوز به صورت قطعی اعلام نشده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.