معاون وزیر راه: ۶۰ درصد حوادث کارگری مربوط به ساختمان است

معاون وزیر راه با اشاره به آمار چشمگیر سوانح ساختمانی در کشور گفت: مرگ سالیانه یک هزار و ۵۰۰ نفر بر اثر حوادث کار در کشور نشان داده که ۶۰ درصد از این رقم مربوط به حوادث ساختمانی است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حامد مظاهریان بیان کرد: متأسفانه این آمار که نسبت به نرم جهانی رقمی غیرقابل قبول به شمار می‌رود سالیانه مرگ نزدیک به یک‌هزار و ۵۰۰ نفر را بر اثر حوادث کار در کشور نشان داده که ۶۰ درصد از این رقم مربوط به حوادث ساختمانی است.

پیش تر میکائیل صدیقی، فعال صنفی کارگران ساختمانی بابیان اینکه ضعف در نظارت و انجام بازرسی‌های ایمنی تنها یکی از دلایل وقوع حوادث منجر به فوت برای کارگران ساختمانی است، گفته بود: در این میان کارفرمایان باید خود را نسبت به ایمن‌سازی کارگاه متعهد بداند و کارگاه را به تجهیزات لازم از قبیل کلاه ایمنی، بالابر و داربست‌های استاندارد مجهز سازند.

صدیقی پلمپ کارگاه‌های ساختمانی که ایمنی را رعایت نمی‌کنند، یکی از عوامل مؤثر در پیشگیری از حوادث دانست و افزود: آموزش کارگران و استادکاران ساختمانی، وجود تفاهم نامه‌های سه جانبه و یا چند جانبه فی مابین انجمن‌ها و ادارات  مربوطه مثل ادارت کار از دیگر راهکارهایی است که به پیشگیری از حوادث کار می‌انجامد.

وی در ادامه با اشاره به وجود بیش از ۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی بیمه نشده در سطح کشور تصریح کرد: در سال ۹۵ تنها تعداد بسیار محدودی از کارگران ساختمانی بیمه شدند این در حالی است که بر اساس قانون سهمیه بیمه بندی، هر سال باید تعداد مشخصی از کارگران در هر استان بیمه شوند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.