وضعیت نامساعد دو زندانی عقیدتی در زندان رجایی شهر؛ محرومیت از مرخصی استعلاجی

فؤاد رضازاده و فؤاد یوسفی، دو زندانی عقیدتی محبوس در زندان رجایی شهر، علیرغم وضعیت وخیم جسمانی از حق مرخصی استعلاجی محروم مانده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، فؤاد رضازاده و فؤاد یوسفی که در ماه‌های گذشته در اعتراض به مخالفت با درخواست مرخصی‌شان دست به اعتصاب غذا زده بودند، هم‌اکنون به دلیل عوارض ناشی از این اعتصاب در وضعیت وخیمی به سر می‌برند؛ این در حالی است که مسئولین همچنان از صدور مرخصی برای این دو زندانی امتناع می‌کنند.

پزشکان بهداری زندان رجایی شهر نیز به دلیل کمبود امکانات قادر به درمان و رسیدگی به وضعیت این دو زندانی عقیدتی نیستند و دستور انتقال آنان به بیمارستان را صادر کرده‌اند اما تا کنون اقدامی در راستای اعزام این دو به مراکز درمانی صورت نگرفته است.

گفتنی است، فؤاد رضازاده به دلیل اعتصاب غذا دچار نوعی عفونت در ناحیه دستگاه گوارش شده و این بیماری در حال پیشرفت است.

از سویی دیگر، فؤاد یوسفی به دلیل نگهداری طولانی‌مدت در سلول‌های انفرادی دچار بیماری روحی و روانی شده و روزبه‌روز وضعیت ایشان وخیم‌تر می‌شود.

فؤاد رضازاده، زندانی عقیدتی اهل سنت، در سال ۱۳۹۲ هنگامی‌که قصد خروج از کشور را داشت در شهرستان پلدشت از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و پس از ۴۰ روز بازداشت در اداره اطلاعات ارومیه به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شد.

وی در دی‌ماه سال ۱۳۹۲ به شش سال زندان محکوم شد و هم‌اکنون در اندرزگاه ۷ سالن ۲۱ زندان رجایی‌شهر تحمل حبس می‌کند.

فؤاد یوسفی، علیرغم سپری کردن شش سال حبس، تاکنون از آزادی مشروط و مرخصی استعلاجی محروم بوده؛ این در حالی است که شرایط زندان وضعیت روحی وی را وخیم ساخته است.

گفتنی است که این زندانی در ماه‌های اخیر به دلیل نوعی بیماری روحی مزمن به بیمارستان انتقال یافته و بدون رسیدگی درمانی به بند بازگردانده شده است.

فؤاد یوسفی در سال ۸۹ دستگیر شده و به ۸ سال حبس محکوم است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.