چهارمین ماه بلاتکلیفی طاهره ریاحی، خبرنگار محبوس در زندان اوین

طاهره ریاحی، خبرنگار و دبیر سرویسی خبرگزاری برنا، از دی‌ماه سال گذشته به‌صورت بلاتکلیف در زندان اوین نگهداری شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، طاهره ریاحی، خبرنگار و فعال رسانه‌ای، پس از دستگیری در دی‌ماه سال گذشته، در زندان اوین به مدت دو ماه و نیم تحت بازجویی به سر برده و در هفته گذشته نیز مجدداً جهت بازجویی از بند نسوان به بند ۲۴۱ این زندان انتقال یافته است؛ علیرغم گذشت چهار ماه از زمان بازداشت این خبرنگار تاکنون زمانی برای برگزاری دادگاه وی تعیین نشده است.

گفتنی است که در آخرین هفته سال ۱۳۹۵، مسئولین قضایی علیرغم تعیین و تودیع وثیقه برای این فعال رسانه‌ای از آزادی وی خودداری کردند.

طی ماه‌های گذشته اخباری مبنی بر صدمه دیدن چشم‌چپ طاهره ریاحی، روزنامه‌نگار بازداشتی منتشر شد؛ در پی رسانه‌ای شدن این خبر روابط عمومی خبرگزاری برنا روز پنج شنبه ۱۴ بهمن‌ماه در اطلاعیه‌ای «آسیب چشم‌چپ طاهره ریاحی» را رد و آن را «ادعای کذب برخی شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های معاند» عنوان کرد، اما یک منبع آگاه به وضعیت طاهره ریاحی گفت: مسئولین به خانواده طاهره گفته‌اند که «خبر صدمه چشمش را جدی نگیرید. وقتی آزاد شود خودتان می‌بینید.»

طاهره ریاحی، خبرنگار و دبیر سرویسی خبرگزاری برنا «وابسته به دولت» در تاریخ هفتم دی‌ماه از سوی مأموران وزارت اطلاعات بازداشت و به سلول انفرادی ۲۰۹ منتقل شد. اتهام او تبلیغ علیه نظام است و به گفته این منبع ازجمله مصادیق و مستندات این اتهام «سؤال‌های او درباره حساب‌های مالی رییس قوه قضاییه در یک نشست خبری و همچنین امضا بیانیه‌ای برای لزوم آزادی روزنامه‌نگاران زندانی بوده است.»

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.