مخالفت با اعزام پیمان کوشک باغی، زندانی بهایی، به مرخصی

پیمان کوشک باغی، زندانی بهایی محبوس در زندان رجایی شهر، علیرغم سپری کردن پیش از یک سال از دوران محکومیت خود تاکنون از حق مرخصی محروم بوده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مقامات قضایی از با درخواست مرخصی پیمان کوشک باغی، زندانی بهایی در زندان رجایی شهر، مخالفت به عمل می‌آورند؛ این در حالی است که وی پیش از یک سال از دوران محکومیت خود را سپری کرده است.

این شهروند بهایی به دلیل اعتقاد به دیانت بهایی به ۵ سال زندان محکوم است و مأموران امنیتی بدون احضار قبلی وی را در تاریخ ۹ اسفندماه سال ۱۳۹۴ مقابل درب شرقی زندان اوین درحالی‌که جهت ملاقات با همسر خود، آزیتا رفیع‌زاده به زندان اوین مراجعه کرده بود، بازداشت کردند.

آزیتا رفیع‌زاده و پیمان کوشکباغی که هر دو به زندان محکوم شده‌اند، فرزندی به نام بشیر دارند که در روزهای یکشنبه به ملاقات مادر به زندان اوین مراجعه می‌کرد و روز چهارشنبه نیز ملاقات حضوری برای سه نفرشان فراهم می‌شد ولی با اجرای حکم حبس کوشکباغی این امکان از بین رفته است.

گفتنی است که پیمان کوشکباغی در شش ماه اولیه دوران حبس در زندان اوین نگهداری و سپس به بند چهار زندان رجایی شهر منتقل شده است.

لازم به ذکر است وزارت اطلاعات در اول خردادماه سال ۱۳۹۰ به منزل اساتید دانشگاه آنلاین بهائیان مراجع کرده و ضمن بازداشت تعدادی از اساتید و مسئولین دانشگاه، تعداد زیادی از این اساتید ازجمله آزیتا رفیع‌زاده و پیمان کوشکباغی نیز به دادسرای اوین فراخوانده شدند. این دو در اریبهشت‌ماه سال ۱۳۹۴ از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به اتهام عضویت در تشکیلات غیرقانونی بهائیت با هدف اقدام علیه امنیت کشور از طریق فعالیت غیرقانونی در موسسه آموزشی (بی آی چی ای) به تحمل ۵ و ۴ سال حبس تعزیزی محکوم شدند؛ این حکم در مهرماه سال ۱۳۹۴ در دادگاه تجدیدنظر نیز تأیید شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.