رنج‌نامه یک زندانی قطع نخاعی: “مأموران با فروبردن انگشتشان قسمتی از روده‌ام را پاره کردند”

کوچک رعنا، زندانی قطع نخاعی محبوس در زندان مرکزی ارومیه، طی نامه‌ای از بی‌احترامی و تحقیر مسئولین و مأموران زندان سخن گفته و در قسمتی از نامه به رفتار دو تن از مأموران اشاره داشته که با پاره نمودن پوشاک بهداشتی وی، انگشتان خود را در ناحیه مقعد وی فروبرده‌اند و موجب خونریزی و پارگی قسمتی از لوپ روده در ناحیه پرنیه وی شده‌اند. این زندانی که به علت ضایعه قطع نخاع از ویلچر استفاده می‌کند و نیاز به درمان‌های تخصصی و پرستار دارد، هم‌اکنون به علت محکومیت مالی بیش از دو سال است که در زندان ارومیه محبوس است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، رنج‌نامه این زندانی که از سوی شبکه حقوق بشر کردستان منتشرشده است، در پی می‌آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

صدای فریاد مظلومانه یک جانباز قطع نخاعی، اعصاب و روان و شیمیایی در گوشه‌ای از زندان مرکزی ارومیه

این‌جانب کوچک رعنا طریقت را با سناریو از پیش طراحی‌شده به اتهام مالی در ۲۲ دی‌ماه سال ۹۳ توسط قاضی وقت آقای نوبخت بازپرس شعبه ۵، به‌صورت سلیقه‌ای و خلاف موازین قانونی و شرعی روانه زندان نمودند. متأسفانه در طول این ۲۷ ماه حبس از طرف مدیر زندان و تعدادی از مأمورین زندان، به کرات مورد بی‌احترامی و تحقیر قرارگرفته‌ام و در یکی از این موارد، دو نفر از مأمورین قفل اول یعنی درب ورودی زندان در حین بازرسی بدنی، علی‌رغم علم و اطلاع آنها از قطع نخاع بودن بنده و با وجودی که بر روی ویلچر بودم، آنها اقدام به پاره نمودن پوشاک بهداشتی بنده و فروبردن انگشتان خود را در ناحیه مقعد این‌جانب نمودند که براثر آن دچار خونریزی از ناحیه مقعد گردیده و در معاینات پزشکی قانونی مشخص گردید که عمل ایشان منجر به پارگی قسمتی از لوپ روده در ناحیه پرنیه گردیده است.

لذا از آنجائی که عمل ایشان از مصادیق سو استفاده از مقام و موقعیت اداری و ضرب‌وجرح عمدی است و به دور از شان ادعایی کارکنان جمهوری اسلامی می‌باشد و ازلحاظ شرعی اسلام جز منافی عنف است، با این اوصاف مطابق مدارک و مستندات پزشکی قانونی و شکوائیه و شهود و تقاضای رسیدگی و انعکاس موضوع به ریاست زندان ارومیه، بازرسی زندان و حفاظت اطلاعات زندان جهت رسیدگی به موضوع در مراجع قضایی برای تعقیب کیفری نامبردگان نمودم، که در کمال ناباوری نه تنها هیچ اقدام قانونی از طرق مسئولین زندان ارومیه صورت نگرفت بلکه به‌صورت جانب‌داری از همکاران خود، ضمن تحقیر و توهین‌های کلامی دیگر قضیه را راکد گذاشتند.

هم‌اکنون در وضعیتی هستم در داخل زندان بدون پرستار و بر روی ویلچر مظلومانه باید ۴ یا ۵ بار پوشاک بهداشتی‌ام را عوض کنم، روزانه چندین بار قرص اعصاب و روان مصرف می‌کنم. به خاطر ۵۲ میلیون تومان محکومیت مالی ۲۷ ماه است در گوشه‌ایی در واحد بهداری زندان ارومیه در حبس ناعادلانه روزگار سختی را سپری می‌کنم و روزی نیست که از طرف مأمورین و مسئولین مورد توهین و تشر قرار نگیرم.

قضاوت و سرگذشت این بنده حقیر را به عهده خوانندگان و هم نوعان عزیزم وا می‌گذارم. امیدوارم خداوند منان شما عزیزان را محفوظ و سلامت و هم خداوند مرا ببخشد.

حلالم کنید. والسلام

کوچک رعنا طرقیت

بهداری زندان مرکزی ارومیه

فروردین‌ماه سال ۹۶

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.