مجید اسدی در بند ۲۰۹ اوین در وضعیت نامساعد جسمانی به سر می‌برد

مجید اسدی، فعال دانشجویی، پس از پنجاه روز نگهداری در سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین، طی روزهای اخیر به سلول چندنفره این بند انتقال یافته و در آخرین تماس تلفنی از درد شدید در ناحیه کمر خود خبر داده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مجید اسدی که از سی‌ام بهمن‌ماه ۱۳۹۵ در بازداشت به سر می‌برد، طی هفته‌های گذشته در سلول انفرادی ۲۰۹ زندان اوین تحت بازجویی قرار داشته و چند روز پیش به سلول چندنفره این بند منتقل شده است.

این فعال دانشجویی به بیماری‌های التهاب حاد ستون فقرات و دستگاه گوارش مبتلا است و در تماس اخیر خود عنوان داشته که از درد شدید در ناحیه کمر رنج می‌برد؛ وی همچنین از خانواده خواسته است که پرونده پزشکی‌اش را به دادستانی تحویل دهند.

گفتنی است که با گذشت نزدیک به دو ماه از دستگیری مجید اسدی، تاکنون هیچ اطلاعی از اتهام این فعال دانشجویی در دست نیست.

مجید اسدی، فعال دانشجویی، در سی‌ام بهمن‌ماه ۹۵ از سوی نیروهای امنیتی در منزل خود در کرج دستگیر شد.

مأموران پس از بازرسی محل زندگی، تعدادی از وسایل خصوصی آقای اسدی را نیز ضبط کرده‌اند.

مجید اسدی ۳۴ ساله، پیش‌تر به دلیل فعالیت سیاسی بازداشت شده بود. این فعال دانشجویی سابق دانشگاه علامه طباطبایی تهران نخستین بار ۱۳ تیرماه ۱۳۸۷ از سوی وزارت اطلاعات بازداشت و پس از حدود سه ماه با سپردن وثیقه آزاد شد. او در اسفندماه ۱۳۸۸ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، به ریاست قاضی صلواتی، به اتهام «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی» به چهار سال زندان محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر نیز تأیید شد و ۱۳ مهرماه ۱۳۹۰ این فعال دانشجویی برای تحمل حبس به بند ۳۵۰ اوین منتقل و نهایتاً ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ با پایان دوران محکومیتش آزاد شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.