ممانعت از آزادی یوسف کاکه‌ممی پس از نه سال حبس به بهانه اجرای محکومیت پنج‌ساله در پرونده جدید

یوسف کاکه‌ممی، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه، پس از سپری‌کردن محکومیت نه ساله، به بهانه اجرای حکم پنج سال حبس در پرونده جدید همچنان در زندان ارومیه نگهداری می‌شود. این در حالی است که این محکومیت پنج ساله تاکنون قطعی نشده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، یوسف کاکه‌ممی، زندانی سیاسی که می‌بایست در تاریخ ۲۲ مردادماه سال ۹۵ با پایان دوران محکومیت نه ساله خود از زندان ارومیه آزاد می‌شد، به دلیل پرونده‌سازی جدید از سوی نیروهای امنیتی و محکومیت به پنج سال حبس، هم‌اکنون در زندان ارومیه بلاتکلیف است.

این زندانی سیاسی در حالی در زندان ارومیه نگهداری می‌شود که تاکنون مسئولین قضایی به درخواست تجدیدنظر وی در حکم جدید پاسخی نداده‌اند.

یوسف کاکه ممی در دی‌ماه سال ۹۴ به دلیل ارسال نامه به احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل، به ۵ سال حبس دیگر محکوم شد.

یوسف کاکه ممی طی سال ۹۳ و ۹۴ با اتهامات «تبلیغ علیه نظام» و «مصاحبه با رسانه‌ها و سازمان‌های بیگانه» بارها به شعبه شش دفتر دادستانی منتقل شده و بدون حضور وکیل مورد بازجویی قرار گرفت

یوسف کاکه‌ممی، شهروند بوکانی، نخستین بار در سال ۸۶ توسط نیروهای امنیتی – انتظامی بازداشت و در دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام همکاری «پژاک یا حزب حیاط کردستان» محکوم به ۹ سال حبس تعزیری شد.

او در اسفندماه سال ۹۳ و اردیبهشت‌ماه سال ۹۴ در بازداشتگاه‌های سپاه پاسداران و اداره اطلاعات ارومیه به اتهام تبلیغ علیه نظام، ارتباط با رسانه‌ها و نهادهای حقوق بشری مورد شکنجه و فشار قرار گرفت و در روز ۱۶ دی‌ماه ۱۳۹۴ در شعبه دو دادگاه انقلاب ارومیه و بدون حق داشتن وکیل به ۵ پنج سال حبس محکوم گردید.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.