اخراج کارگران داروگر امروز رسماً کلید خورد

درحالی‌که مسئول حقوقی شرکت داروگر، خبر تعطیلی این شرکت را تکذیب کرده و از جذب ۱۰۰ نیروی جدید در آینده‌ای نزدیک خبر می‌دهد، کارگران این واحد تولیدی از اخراج روزانه کارگران این کارخانه، در دسته‌های چند ده نفره خبر می‌دهند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از  تسنیم، بعد از تعطیلی موقت کارخانه داروگر در سال جاری صبح امروز نیز تعدادی از کارگران کارخانه داروگر بدون اطلاع قبلی و به دلیل آنچه بی‌انضباطی آنها خوانده شده است، اخراج شدند.

صبح امروز کارخانه قدیمی و ۹۰ ساله داروگر تعدادی از کارگران خود را اخراج کرد و نگهبان این کارخانه بدون اطلاع قبلی از ورود آنها به کارخانه جلوگیری به عمل آورده است.

یکی از کارگران اخراج شده کارخانه داروگر می‌گوید: «بعد از تعطیلات نوروزی در هفته گذشته بعد از میلاد امیرالمؤمنین، برای اولین روز توانستیم سر کار برگردیم اما از صبح امروز دوباره اجازه ورود به کارخانه به ما داده نمی‌شود.»

وی افزود: «مسئولان این کارخانه به دلیل فشار رسانه‌ای مجبور شدند از امروز کارگران خود را به‌صورت موردی و در دسته‌هایی چند ده نفری اخراج کنند.»

این کارگر کارخانه داروگر ادامه داد: طی روزهای اخیر با توجه به توجه رسانه‌ها به موضوع تعطیلی کارخانه داروگر، پلمب این کارخانه شکسته شده است و اکنون در حجم کمی تولید دارد.

وی گفت: «صحبت‌هایی که مسئولان دولتی در رسانه‌ها درباره عدم تعطیلی این کارخانه‌ها مطرح می‌کنند حقیقت ندارد و حقیقت را باید از زبان کارگران اخراج‌شده شنید.»

گفتنی است؛ سلمان غلامیان، مسئول حقوقی شرکت داروگر، در گفتگو با ایسنا، ضمن تکذیب خبر تعطیلی شرکت داروگر گفت که چنین مسئله‌ای صحت ندارد و به زودی جذب ۱۰۰ نیروی جدید برای این شرکت در دستور کار است. وی مدعی شد پیش از نوروز سال جاری بود که هفت نفر از کارگران شرکت به دلیل تخلفات انضباطی با احضاریه و طبق قانون از کار اخراج شدند. آیا کنار گذاشتن هفت نفر از حدود ۴۰۰۰ نیروی کار این شرکت به معنای تعطیلی است؟»

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.