دو تجمع اعتراضی در تهران و اصفهان

صبح امروز بیش از صد نفر از بازنشستگان ذوب‌آهن اصفهان مقابل صندوق بازنشستگی فولاد تجمع کردند. از سویی دیگر تعدادی از کارگران شرکت شیر پاستوریزه تهران نیز امروز در خیابان ولیعصر تجمع کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، صبح امروز سه‌شنبه ۲۹ فرودین‌ماه بیش از صد نفر از بازنشستگان ذوب‌آهن اصفهان مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی فولاد در خیابان وزرا تجمع کردند.

ایلنا گزارش داده است این بازنشسته‌ها که خواستار رفع مشکلات درمانی خود از وزیر کار هستند، می‌گویند: از دو سال پیش که صندوق بازنشستگی فولاد به وزارت رفاه محول شده است، تمدید دفترچه‌های درمانی آنان با مشکل روبرو شده و در عمل صندوق بازنشستگی زیر بار پرداخت هزینه‌های درمانی آنان نمی‌رود.

به گفته آنان در نتیجه وضع حاضر هم‌اکنون حدود ۱۶هزار بازنشسته ذوب‌آهن اصفهان با مشکل پرداخت‌نشدن هزینه‌های درمانی از سوی صندوق فولاد روبرو هستند.

این کارگران همچنین گفته‌اند: در حال حاضر شرکت سلامت بهداشت و درمان صنعت و معدن نوین (شسبد) در مقام مجری ارائه دهنده خدمات درمانی، مسئولیت پرداخت هزینه‌های درمانی کارگران بازنشسته ذوب‌آهن اصفهان را نمی‌پذیرد و در این خصوص از مسئولان وزارت رفاه می‌خواهیم تا به مشکلاتمان برای همیشه خاتمه دهد.

همچنین تسنیم گزارش داده است که ظهر امروز تعدادی از کارگران شرکت شیر پاستوریزه تهران با تجمع در تقاطع خیابان ولیعصر جامی خواستار رسیدگی به مشکلات خود در این شرکت شدند.

تجمع‌کنندگان با دردست‌داشتن دست‌نوشته‌هایی خواستار رسیدگی به وضعیت مشکلات خود در این واحد تولیدی شده‌اند. در حال حاضر با حضور نیروی انتظامی این تجمع به پایان رسیده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.