زندان ارومیه؛ تهدید دو زندانی سیاسی به پرونده‌سازی در دفتر ویژه اداره اطلاعات

در پی تداوم فشار و اذیت و آزار زندانیان سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه، دفتر ویژه اداره اطلاعات این زندان اقدام به احضار و تهدید دو تن از این زندانیان کرده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مسئولین زندان ارومیه روز پنجشنبه ۳۱ فروردین‌ماه با فراخواندن جواد احمدی و تورج اسماعیلی، زندانیان محبوس در بند ۱۳ و ۱۴ زندان مرکزی ارومیه، آنها را تحت اذیت و آزار قرارداده و تهدید به پرونده‌سازی کرده‌اند.

جواد احمدی، زندانی محبوس در بند ۱۳ زندان مرکزی ارومیه، روز پنج شنبه ۳۱ فروردین‌ماه از سوی نگهبانی با عنوان اعزام به سالن ملاقات جهت ملاقات با وکیل فراخوانده شده اما این زندانی در تماس تلفنی با وکیلش متوجه می‌شود که این خبر صحت ندارد.

بعد از امتناع این زندانی از مراجعه به نگهبانی، چندین تن از مأموران زندان با توسل به خشونت او را از بند خارج کرده و به دفتر ویژه اداره اطلاعات مستقر در زندان منتقل کردند. مسئول این نهاد امنیتی به بهانه فعالیت تبلیغی این زندانی سیاسی در زندان علیه نظام جمهوری اسلامی، وی را به پرونده‌سازی مجدد و انتقال به بند جرائم خطرناک تهدید کرده است.

شبکه حقوق بشر کردستان همچنین گزارش کرده است؛ یک زندانی سیاسی دیگر به نام تورج اسماعیلی از بند ۱۴ نیز جهت انتقال به دفتر ویژه اداره اطلاعات به نگهبانی احضار شده و به دلیل امتناع او از مراجعه به این نهاد امنیتی، مأموران با ضرب و شتم و دست‌بند زدن به او، این زندانی را به دفتر اطلاعات منتقل کردند.

دو نفر از مسئولین این نهاد امنیتی ضمن تهدید این زندانی سیاسی به پرونده‌سازی و تبعید به زندان شهرهای دور، او را تحت‌فشار قرار داده که باید با اداره اطلاعات همکاری بکند.

جواد احمدی، اهل ارومیه و دارای حکم ۳ سال حبس است و هم‌اکنون در بند ۱۳ زندان مرکزی ارومیه نگهداری می‌شود.

تورج اسماعیلی، اهل ارومیه در آبان ماه سال ۹۴ بازداشت و بعداً از سوی شعبه دو دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی شیخلو به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به پنج سال حبس محکوم شد. حکم این زندانی سیاسی به دلیل عدم اعتراض به حکم دادگاه بدوی با توجه به تبصره تسلیم به رأی، به ۳ سال و نه ماه حبس کاهش پیدا کرد و هم‌اکنون ایشان در بند ۱۴ به سر می‌برد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.