۸۲۵ روز بلاتکلیفی جوانان نصیرآباد در زندان زاهدان

جوانان نصیرآباد با گذشت بیش از ۲۷ ماه همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از کمپین فعالین بلوچ، باوجوداینکه مسئولان سال گذشته به زندانیان نصیرآباد قول داده بودند که ۱۹ اسفند دادگاه آنها برگزار می‌شود اما تا کنون فقط دادگاه غیرعلنی سه نفر از آنها برگزار شده است.

دادگاه نجیب رئیسی، عبدالستار بهرامزهی و امین رئیسی به طور مجزا به ترتیب در روزهای ۱۹ اسفند، ۲۲ و ۲۳ اسفند در زاهدان برگزار شد.

به خانواده بقیه آنها که ۷ نفر هستند اعلام شد که پس از تعطیلات نوروز دادگاهشان برگزار خواهد شد اما با وجود گذشت یک ماه از تعطیلات نوروز دادگاهی برای بقیه بازداشت‌شدگان بنام‌های ابوبکر (صدیق) بهرامزهی، ابوبکر ملازهی، مصیب وطن خواه، داوود بهرامزهی، عامر گهرامزهی، بشیر بلیده ای و ادریس بلیده ای برگزار نشده و آنها که در انتظار برگزاری دادگاه به سر می‌برند.

این زندانیان به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” محاکمه شده‌اند، و از جزئیات درج شده در پرونده آنها اطلاع دقیقی در دست نیست اما مسئولان امنیتی در بیانیه‌هایی که توسط خود خانواده‌هایشان به شدت رد شده است، آنها را متهم به “اقدامات مسلحانه و تشکیل گروهک و قتل معلمان در منطقه سرباز” کرده‌اند.

خود زندانیان در تماس با خانواده‌ها از وجود “شکنجه‌های شدید” و “اعترافات دیکته شده” در مدت بازداشت در بازداشتگاه وزارت اطلاعات خبر داده‌اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.