تفتیش منزل شهروندان بهایی در شیراز و اصفهان از سوی مأموران وزارت اطلاعات

طی روزهای گذشته مأموران وزارت اطلاعات در شهرهای شیراز و اصفهان با داشتن حکم دادسرا اقدام به تفتیش منزل شهروندان بهایی کرده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مأموران وزارت اطلاعات روز یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ به منزل سه شهروند بهایی به نام های پیمان روحانی، کیوان روحانی و نیلوفرروحانی مراجعه کرده و پس از تفتیش و ثبت و ضبط وسایل شخصی این شهروندان اعلام داشته‌اند که در صورت تماس باید خود را به دفتر وزارت اطلاعات معرفی کنند.

یک منبع آگاه به بهایی نیوز گفته است: “مأموران وزارت اطلاعات پنج نفره بودند و از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۲: ۳۰ دقیقه ظهر کل منازل را مورد تفتیش قرار دادند؛ کتاب‌ها، جزوات به همراه عکس، سی دی، هاردهای کامپیوتر و همچنین یک موبایل طی این تفتیش ضبط شده است.”

از سویی دیگر، در تاریخ ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ محل زندگی پروین افشار، نیکان اخوان، فریده عبدی و خانواده مرادیان در شاهین‌شهر اصفهان در ساعات پایانی شب مورد تفتیش کامل مأموران امنیتی وزارت اطلاعات قرار گرفته است.

به گفته منابع آگاه کتاب و جزوات، لپ تاپ، موبایل‌ها، سی دی، تصاویر مذهبی و شخصی و دیگر وسایل الکترونیکی را ضبط شده و خانم فریده عبدی و نوشین سالکیان نیز برای ساعاتی از سوی مأموران بازداشت و بازجویی شدند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.