محرومیت شیوا امینی، بازیکن تیم ملی فوتسال، به دلیل «رعایت نکردن حجاب اسلامی»

شیوا امینی، عضو تیم ملی فوتسال و بازیکن لیگ‌های برتر ایران، در پی شرکت در یک بازی دوستانه در خارج از کشور بدون رعایت حجاب از ادامه فعالیت در این حرفه محروم شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مسئولان ورزشی شیوا امینی، عضو تیم ملی فوتسال و بازیکن لیگ‌های برتر ایران را به دلیل بازی دوستانه در خارج کشور که بدون حجاب ظاهر شده بود، محروم کرده‌اند.

مستندات و دلایل حذف این بازیکن عکس و فیلمی است که در آن شیوا امینی در مسابقه‌ای دوستانه با آقایان بدون حجاب بازی می‌کند.

پست اینستاگرام این بازیکن فوتسال در پی می‌آید:

«هیچوقت فکر نمی‌کردم که به خاطرِ یه تکه پارچه که سرم نبود یا پاهام پوشیده نبود اونم درست در یک سفر شخصی و نه در زمان مسابقات رسمی دیگه هیچوقت نتونم توی کشورم بازی کنم. متأسفم برای جامعه‌ی ورزشی که حجاب از خودِ ورزش براشون مهم تره. با محروم کردن و حذف کردن کسایی مثل ما که همیشه به سربلندی ایران فکر می‌کردیم چی رو می‌خواهید ثابت کنید، مگه خارج کشور هم قانون حجاب اجباریه که من باید رعایت می‌کردم؟ یعنی به خودم باید دروغ می‌گفتم؟ متأسفم که هیچ وقت ورزش زنان براتون مهم نبود.»

محروم شدن ورزشکاران زن ایرانی به دلیل شرکت بدون حجاب در مسابقات سابقه داشته است.

از جمله در آخرین مورد در فروردین‌ماه کمیته انضباطی فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بوکس اعلام کرد که زنان بیلیاردباز ایرانیِ شرکت‌کننده در مسابقات آزاد چین، به دلیل «عدم رعایت شئونات اسلامی» به مدت یک سال از حضور در همه مسابقات داخلی و خارجی محروم می‌شوند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.