در پی نشت آمونیاک در پتروشیمی پردیس ۹ تن مجروح شدند

در اثر نشت آمونیاک درفاز یک  پتروشیمی پردیس، ۹ تن مجروح شده‌اند در پی این حادثه، منطقه را بوی آمونیاک فرا گرفته و باعث ایجاد مشکلات تنفسی و حالت خفگی در تعدادی از کارکنان این مجتمع شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز گذشته دوشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه، در پی حادثه نشت آمونیاک در فاز یک اوره پتروشیمی پردیس، کل سایت تخلیه شده، و برخی از کارکنان واحدهای صنعتی اطراف نیز محل کار خود را موقتاً ترک کردند.

روابط عمومی شرکت پتروشیمی پردیس با صدور بیانیه‌ای خبر داده است:

«شامگاه دوشنبه  در ساعت ۲۲: ۰۷ واحد اوره فاز یک این مجتمع پتروشیمی دچار نشتی شد که بلافاصله واحدهای ایمنی و آتش نشانی این شرکت و شرکت‌های همجوار (پتروشیمی‌های پارس، زاگرس، جم و آریاساسول) و همچنین مدیریت ارشد ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد وارد عمل شده و عملیات کنترل و مهار نشتی آغاز شد.»

روابط عمومی پتروشیمی پردیس تعداد مجروحان این حادثه را ۹ تن اعلام کرده و افزوده است که ۲ تن از آنان به بیمارستان کنگان و ۷ تن به بیمارستان نبی‌اکرم عسلویه منتقل شده‌اند.

مسئول روابط عمومی پتروشیمی پردیس در گفتگو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت این حادثه ۸ مجروح داشته است. به گفته آزاده مهرآوند، حادثه تلفات جانی نداشته و «مصدومان به علت استنشاق گاز آمونیاک و داشتن حالت خفگی به بهداری شرکت منتقل و به صورت سرپایی مداوا شدند.»

بنا بر این خبر، یک کارگر مجروح این حادثه به نام علی آهنگر به بیمارستانی در شیراز منتقل شده است.

روابط عمومی پتروشیمی پردیس در توضیح علت نشت آمونیاک گفته است که بر اساس تحقیقات اولیه «بالا بودن فشار سیستم و معیوب شدن ولو تخلیه عامل اصلی نشتی بوده است.»

چند ساعت پس از حادثه مدیر ایمنی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اعلام کرد حادثه کنترل شده و این واحد که تخلیه شده بود در مدار تولید قرار خواهد گرفت.

از وضعیت کارکنان صدمه دیده پتروشیمی پردیس اطلاعات بیشتری منتشر نشده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.