تعطیلی ۷۵ درصد کوره‌پز خانه‌های تهران

رئیس اتحادیه فخاران استان تهران گفت: رکود مسکن، کارخانه‌های فخاری را با مشکل مواجه کرده و ۷۵ درصد کوره‌پز خانه‌های تهران تعطیل شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری فارس، مرتضی منبع‌چی، در بررسی وضع فعالیت کارخانه‌های فخاری اظهار کرد: وجود سایه رکود بر اقتصاد کشور، مشکلات زیادی را برای فعالان صنفی و تولیدکنندگان ایجاد کرده است و اتحادیه فخاران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی تصریح کرد: بیشتر کارخانه‌ها در کشور از ریل تولید خارج شده یا تعطیل هستند یا اینکه با تعدیل نیرو با نیمی از ظرفیت خود در مسیر تولید حرکت دارند.

رئیس اتحادیه فخاران استان تهران با تأکید بر اینکه رکود در بخش مسکن، کارخانه‌های فخاری را رکود زده کرده، اضافه کرد: بیشتر کارخانه‌های اتحادیه فخاران یا تعطیل بوده یا اینکه نیمه فعال هستند و تولید آن‌ها به نصف رسیده است.

منبع‌چی با اشاره به اینکه باید ببینیم بازار مسکن تکان خواهد خورد یا خیر؟ تصریح کرد: منتظر هستیم و نظاره می‌کنیم که چه وضعی پیش خواهد آمد.

وی در تشریح وضع فخاران در کشور گفت: ۷۵ درصد کوره‌پز خانه‌های تهران تعطیل هستند و تنها ۲۵ درصد آن‌ها فعالیت دارند و با نیمی از توان خود کار می‌کنند.

رئیس اتحادیه فخاران استان تهران اظهار کرد: امیدواریم دولت در حوزه صنعت در آینده سیاستی اتخاذ کند که با خروج از رکود، رونق اقتصاد و بازار را شاهد باشیم.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.