وزارت صنعت رسمأ اعلام کرد؛ «۵۱۰۰ واحد صنعتی تعطیل شده است»

وزارت صنعت اعلام کرد: در دولت یازدهم و تا پایان سال ۱۳۹۵ حدود پنج هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی به دلایل مختلف تعطیل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از تسنیم، وزارت صنعت با صدور یک اطلاعیه رسمی اعلام کرد که در دولت یازدهم ۵۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی تعطیل شده است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌دنبال انتشار گزارشی تحت عنوان “سند جدید از تعطیلی چند هزارتایی واحدهای صنعتی در دولت رکود” به ارائه توضیحاتی پرداخته است.

در دولت یازدهم و تا پایان سال ۱۳۹۵ حدود پنج هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی به دلایل مختلف از جمله مشکلات تکنولوژیکی؛ نداشتن بازار مناسب، سیاست‌های غلط دولت گذشته و روشهای نادرست در حوزه تولید و تجارت، ضعف مدیریت، نبود توان مالی و تخصص لازم و… تعطیل شده است.

لازم به ذکر است که، بر اساس جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران، مجموع شاغلان بخش صنعت کشور در پایان سال ۹۵ به ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده است، این در حالی است که طبق گزارش مرکز آمار، تعداد شاغلان بخش صنعت در تابستان سال ۹۲ یعنی همزمان با شروع به کار دولت یازدهم، ۷ میلیون و ۵۱۳ هزار نفر بوده که با این حساب خالص اشتغال‌زایی در بخش صنعت کشور در دولت یازدهم منفی ۳۱۳ هزار نفر است، به عبارتی این دولت نه‌تنها اشتغال‌زایی خالص در بخش صنعت نداشته بلکه به‌طور خالص ۳۱۳ هزار نفر در بخش صنعت کشور بیکار شدند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.