مهسا رجعتی در بند ۲۴۱ زندان اوین از رسیدگی درمانی محروم است

مهسا رجعتی، کنشگر مدنی محبوس در زندان اوین، علیرغم ابتلا به بیماری و شوک‌های عصبی، هم چنان در بند ۲۴۱ (بند حفاظت اطلاعات قوه قضاییه) نگهداری می‌شود و دسترسی وی به امکانات پزشکی محدود است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مسئولین زندان اوین علیرغم دریافت مدارک پرونده پزشکی مهسا رجعتی، فعال مدنی محبوس در بند ۲۴۱ زندان اوین، تا کنون از فراهم کردن امکانات پزشکی برای وی خودداری کرده‌اند؛ این در حالی است که خانم رجعتی برای معالجه و درمان بیماری و شوک‌های عصبی می‌بایست تحت مراقبت‌های درمانی باشد.

گفتنی است که مسئولین قضایی و امنیتی نیز علیرغم اتمام دوران بازجویی و تعیین قرار وثیقه برای این فعال مدنی، همچنان از آزادی او جلوگیری می‌کنند.

پیش‌تر یک منبع مطلع در خصوص پرونده این فعال مدنی به تارنگار حقوق بشر در ایران گفته بود: “بنا به گفته مسئولین دادسرای فرهنگ و رسانه، تصمیم‌گیری در مورد پرونده این فعال در اختیار دادسرا و قوه قضاییه نیست، بلکه به دست دادستانی و ارگان‌های امنیتی است و دستورها باید از سوی این مقامات ابلاغ شود.”

مهسا رجعتی، فعال مدنی، روز سیزدهم دی‌ماه، در فرودگاه امام خمینی در زمانی که قصد خروج از کشور به مقصد کانادا را داشته توسط مأموران وزارت اطلاعات بازداشت شده است.

این فعال مدنی، پس از دو ماه بازجویی در بند ۲۰۹ زندان اوین، به بند نسوان این زندان منتقل شد اما بعد از مدت کوتاهی مجدداً از بند نسوان به بند ۲۴۱ این زندان (بند حفاظت اطلاعات قوه قضائیه) انتقال یافت.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.