کارخانه سیمان دورود در آستانه تعطیلی

کاهش صادرات، فرسودگی خطوط، رکود در بازار ساخت‌وساز و عدم اجرای فاز چهارم سبب شده تا کارخانه سیمان دورود این صنعت قدیمی کشور در آستانه تعطیلی قرار گیرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از تسنیم، در طول ماه‌ها و سال‌های اخیر کم نبودند کارخانه‌هایی که به دلایل متعدد اقتصادی مجبور به پایین کشیدن کرکره فعالیت‌های خود شدند که متأسفانه نمونه آن‌ها را می‌توان در قدیمی‌ترین صنایع این کشور نیز سراغ گرفت.

کارخانه سیمان دورود یکی از قدیمی‌ترین صنایع کشور است که این روزها حال چندان مساعدی ندارد و فرسودگی، کاهش صادرات، بدهکاری و نبود بازار فروش به دلیل رکود در ساخت‌وساز حیات این صنعت ۵۸ ساله را تهدید می‌کند.

ازآنجاکه سه فاز کارخانه سیمان دورود به دلیل تکنولوژی ساخت قدیمی بوده اکنون هزینه تولید بسیار بیشتر از قیمت عرضه به بازار است و ادامه فعالیت آن توجیه اقتصادی ندارد و تنها چاره‌ای که برای حیات این صنعت پیر اندیشیده شده راه‌اندازی واحد جایگزین فاز چهار است که آن نیز باگذشت سه سال از وعده دولتمردان هنوز عملی نشده است.

معاون معدن و صنایع معدنی اداره کل صنعت معدن لرستان، بابیان اینکه کارخانه سیمان دورود بیش از ۵۰ سال قدمت دارد، عنوان کرد: در تکنولوژی و تولید این کارخانه که بیش از ۵۰ سال عمر دارد هیچ اتفاقی نیفتاده است؛ خطوط یک و دو آن نیز با ۵۰ سال قدمت خطوط فرسوده است.

فاز چهار کارخانه سیمان دورود خردادماه سال ۹۳ در سفر هیئت دولت به استان لرستان و با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلنگ زنی شد اما هنوز خبری از اجرایی آن نیست و بیم آن می‌رود که چرخ این صنعت بزرگ نیز مانند کارخانه‌های زاگرس خودرو، یخچال سازی، کاشی جم و سامان کاشی از ریل خارج و کارگران دیگری به جرگه بیکاران لرستان اضافه شود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.