آمار ترک تحصیل دانش‌آموزان اصفهانی نگران‌کننده است

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به اینکه در دوره متوسطه ۳۵۰ هزار دانش آموز مشغول تحصیل هستند، گفت:هفت هزار دانش آموز دوره متوسطه اصفهان ترک تحصیل کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از جوان آنلاین، رحیم محمدی با اشاره به اینکه در بحث تارکین تحصیل کاهش آمار دانش‌آموزان در این زمینه در دستور کار است، اظهار داشت: این کار با شناسایی و مراجعه به منازل این دانش آموزان صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد که در سال گذشته ۱.۹ درصد از دانش آموزان دوره متوسطه استان اصفهان ترک تحصیل کرده‌اند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، با اشاره به اینکه در مناطق مختلف انگیزه‌های زیادی برای ترک تحصیل وجود دارد، افزود: برای مثل در روستاها ازدواج زودهنگام و در دیگر مناطق نیز کشاورزی و وجود مراکز صنعتی مشوق ترک تحصیل دانش آموزان است.

وی با اشاره به اینکه عوامل بیرونی بیشترین دلیل ترک تحصیل دانش آموزان و فرار آنها از مدرسه است، تصریح کرد: بی انگیزگی دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل در این زمینه سهم کمتری را در زمینه ترک تحصیل دارد و آمار ترک تحصیل دانش‌آموزان اصفهانی نگران کننده است

محمدی با اشاره به اینکه در دوره متوسطه استان اصفهان بیش از ۳۵۰ هزار دانش آموز مشغول تحصیل هستند، ابراز داشت: بر این اساس می‌توان گفت در سال ۹۵ حدود هفت هزار دانش آموز دوره متوسطه استان اصفهان ترک تحصیل کرده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه مدارس استان اصفهان به لحاظ کیفیت آموزشی پایش شده‌اند، افزود: در این راستا ۵۷ مدرسه در دوره دوم و ۷۷ مدرسه نیز در دوره اول متوسطه در استان اصفهان لازم‌التوجه هستند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.