آزادی امیر امیرقلی زندانی سیاسی از زندان رجایی شهر

امیر امیرقلی فعال دانشجویی سابق و زندانی سیاسی بند هشت زندان رجایی شهر ساعاتی پیش از زندان آزاد شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران امیر امیرقلی زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج امروز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶، با اتمام محکومیت از این زندان آزاد شد.

یک منبع نزدیک به آقای امیرقلی به تارنگار حقوق بشر می‌گوید: ” آقای امیر قلی قبلاً به تحمل پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بود ولی به خاطر اعطای عفو نوروزی محکومیتش به دوسال و نیم حبس کاهش یافته بود و چند ساعت پیش با اتمام دوره محکومیت خود از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.

شایان ذکر است امیر امیرقلی فعال دانشجویی سابق و زندانی سیاسی، در دی‌ماه سال ۱۳۹۴ به اتهام «توهین به مقدسات»، «توهین به رهبری»، «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی»، «اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات» و «تبلیغ علیه نظام» از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به ۱۹ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

جلسه دادگاه تجدیدنظر این زندانی سیاسی مورخ ۱۳ مردادماه سال ۹۵ برگزار شده بود و شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران با قضاوت «قاضی قمی‌زاده» حکم ۱۹ سال و شش‌ماه حبس امیر (علی) امیرقلی را به ۸ سال زندان کاهش داد.
بر اساس این حکم، آقای امیرقلی از اتهامات «اجتماع و تبانی علیه نظام» و «اخلال در نظم عمومی» تبرئه و به اتهامات «توهین به ائمه اطهار» به ۵ سال، «توهین به امام و رهبری» به ۱ سال و «تبلیغ علیه نظام» به ۲ سال و جمعاً به ۸ سال حبس محکوم شد که البته این حکم  تجمیع و قرار شد پنج سال آن اجرایی شود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.