کارخانه «مشهد نخ» تعطیل و ۳۰۰ کارگر آن بیکار شدند

کارخانه «مشهد نخ» تولید کننده نخ پنبه‌ای و آکریلیک از اول خرداد سال جاری تعطیل و نزدیک به ۳۰۰ کارگر این کارخانه بیکار شدند. علت تعطیل کارخانه واردات بی رویه و عدم توان رقابت با کالاهای قاچاق عنوان شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از روزنامه خراسان، روز گذشته یکی از کارگران این کارخانه گفت از اول خرداد کارخانه تعطیل می‌شود و همه کارگران آن بیکار می‌شوند.

صراف زاده مدیر فروش «مشهد نخ» ضمن تائید خبر تعطیلی کارخانه گفته است: «واردات بی رویه و وجود کالاهای قاچاق، عامل اصلی این مشکل است و دیگر توان تولید و رقابت با کالاهایی که زیر قیمت واقعی و بی کیفیت تولیدمی‌شود را نداریم، هرچه هم داد زدیم صدای ما را نشنیدند، دو سال است کارخانه فقط زیان می‌دهد

هادی ابوی، دبیرکل «کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران» نیز به تسنیم گفته است: «این کارخانه بیش از ۱۰میلیارد تومان کالای تولیدی انباشته شده دارد و همین موضوع باعث شده است که این کارخانه نتواند به فعالیت خود دهد.»

به گفته یک عضو هیات مدیره کارخانه از ۳۰۰ کارگر شاغل، ۷ یا ۸ نفر برای نگهبانی و امور حفاظتی باقی خواهند ماند و سایر کارگران اخراج می‌شوند. کارگران برای دریافت حق بیکاری به اداره کار معرفی خواهند شد.

کارخانه مشهد نخ در سال ۱۳۷۰ در زمینی به مساحت ۱۰۰ هزار متر مربع افتتاح شد و سالانه ۴۵۰۰ تن نخ تولید می‌کرد. اما به تدریج از رونق افتاد تا اینکه سال گذشته ناگزیر ۳۰۰ نفر از کارگرانش را اخراج کرد.

Post source : زمانه

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.