انتقال مجید اسدی، پیام شکیبا و محمد بنازاده امیرخیزی از بند ۲۰۹ اوین به رجایی شهر

مجید اسدی، پیام شکیبا و محمد بنازاده امیرخیزی طی روزهای گذشته از بند ۲۰۹ زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مجید اسدی و پیام شکیبا، دو فعال دانشجویی و محمد بنازاده امیرخیزی، پس از چهار ماه حبس و بازجویی در بند ۲۰۹ زندان اوین، در هفته جاری به زندان رجایی شهر انتقال یافته‌اند؛ این درحالی است که تا کنون دادگاهی برای رسیدگی به اتهامات این بازداشت‌شدگان تشکیل نگشته است.

محمد بنازاده امیرخیزی پس از چند روز نگهداری در قرنطینه زندان رجایی شهر به اندرزگاه چهار منتقل شده است و مجید اسدی و پیام شکیبا در حال حاضر به ترتیب در اندرزگاه ۱ و ۲ این زندان به سر می‌برند.

محمد بنازاده امیرخیزی، از زندانیان سیاسی سابق و از بازاریان سرشناس تهران، پیش‌تر در تاریخ ۹ آذر ۸۸ بازداشت شده و مدتی را در بند ۲۰۹ و سپس در زندان رجایی شهر گذرانده است.

این زندانی سیاسی از بیماری‌های متعددی ازجمله پروستات و مشکلات عصبی مانند افسردگی شدید، اختلال خواب و فراموشی رنج می‌برد.

مجید اسدی به بیماری‌های التهاب حاد ستون فقرات و دستگاه گوارش مبتلا است و در تماس‌های خود از زندان عنوان داشته که از درد شدید در ناحیه کمر رنج می‌برد.

گفتنی است که اتهام این فعال دانشجویی تا کنون مشخص نشده و دستگاه قضایی پس از گذشت سه ماه، قرار بازداشت یک ماهه او را تمدید نکرده است.

مجید اسدی در سی‌ام بهمن‌ماه ۹۵ از سوی نیروهای امنیتی در منزل خود واقع در کرج دستگیر شد.

مأموران پس از بازرسی محل زندگی، تعدادی از وسایل خصوصی آقای اسدی را نیز ضبط کرده‌اند.

مجید اسدی ۳۴ ساله، پیش‌تر به دلیل فعالیت سیاسی بازداشت شده بود. این فعال دانشجویی سابق دانشگاه علامه طباطبایی تهران نخستین بار ۱۳ تیرماه ۱۳۸۷ از سوی وزارت اطلاعات بازداشت و پس از حدود سه ماه با سپردن وثیقه آزاد شد. او در اسفندماه ۱۳۸۸ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، به ریاست قاضی صلواتی، به اتهام «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی» به چهار سال زندان محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر نیز تأیید شد و ۱۳ مهرماه ۱۳۹۰ این فعال دانشجویی برای تحمل حبس به بند ۳۵۰ اوین منتقل و نهایتاً ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ با پایان دوران محکومیتش آزاد شد.

پیام شکیبا، عضو اسبق انجمن اسلامی دانشگاه زنجان و دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی، چهارم اسفندماه در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

از دلایل بازداشت این دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی تاکنون اطلاعی به دست نیامده است.

گفتنی است که وی عارضه شدید میگرن رنج می‌برد و شرایط زندان وضعیت وی را وخیم‌تر می‌سازد.

پیام شکیبا پیش‌تر نیز در ماجرای اعتراض دانشجویان به فساد اخلاقی “معاونت دانشجویی دانشگاه زنجان” بازداشت و به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. وی در سال ۸۹ دوران محکومیت خود را سپری کرده بود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.