تجمع مالباختگان کاسپین مقابل مجلس

تجمع‌های اعتراضی مالباختگان موسسه کاسپین در شهرهای مختلف ایران ادامه دارد و از جمله در تهران، تعدادی از معترضان، چهارشنبه دهم خرداد، در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از رادیو فردا، امروز چهارشنبه دهم خردادماه تعدادی از مالباختگان موسسه کاسپین مقابل مجلس دست به تجمع اعتراضی زدند.

در نیشابور هم و مشهد هم تجمعاتی برگزار شده و معترضان علیه ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی شعار داده‌اند.

بنا به گزارش رادیو فردا؛ سپرده‌گذاران موسسه کاسپین، آقای سیف را به حمایت از موسسه کاسپین متهم می‌کنند.

این در حالیست که رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به آنچه «همکاری خوب» این بانک با قوه قضائیه توصیف کرده، گفته که «عمده‌ترین قسمتی که بانک مرکزی با کمک مرجع قضایی روی آن متمرکز است، شناسایی اموال در درجه اول است که آنها مورد سوءاستفاده قرار نگیرند و به محض اینکه این اموال شناسایی شد شروع به پرداخت خواهیم کرد».

ولی‌الله سیف افزوده است: «یک سری موسسات بدون مجوز و نظارت بانک مرکزی شکل گرفتند در نتیجه باعث شده بی‌نظمی‌هایی ایجاد شود و عده‌ای سوءاستفاده و کلاهبرداری کنند».

اما شهاب نادری، یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، بانک مرکزی را به تحقیق و تفحص تهدید کرده است.

آقای نادری به باشگاه خبرنگاران پویا گفته که «روز گذشته سیف با حضور در کمیسیون اقتصادی گزارشی از آخرین وضعیت موسساتی مانند کاسپین، ثامن‌الحجج و میزان ارائه کرد، این درحالی است که اینها نمونه‌هایی از موسسات غیرمجازی است که بنا بود تا پایان سال ۱۳۹۵ تعیین تکلیف شوند».

صدها نفر از مالباختگان موسسه کاسپین، هشتم خرداد نیز با تجمع در برابر ساختمان بانک مرکزی ایران در تهران، به سردادن شعار پرداختند. در خرم‌آباد نیز ده‌ها معترض روز یکشنبه با سنگ به شعبه موسسه آرمان حمله کرده بودند.

ویدئوهای منتشرشده از تجمع در برابر بانک مرکزی ایران در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که تعدادی از تجمع‌کنندگان، کفن پوشیده بودند.

شعارهایی مانند «مرگ بر سیف» و «الله اکبر» از سوی تعدادی از معترضان سر داده شد.

در ماه‌های اخیر، تجمع‌ها و اعتراضات متعددی در شهرهای مختلف ایران علیه موسسات مالی و اعتباری برگزار شده است.

اغلب این تجمع ها در اعتراض به از بین رفتن یا پرداخت نکردن اصل و سود سپرده‌های مردم توسط این موسسه‌ها برگزار شده اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.