تحصن هم‌بندیان اسماعیل عبدی در پی کارشکنی‌های سپاه و دادستانی در اعزام این فعال صنفی به بیمارستان

آرش صادقی و یوسف عمادی، زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین، در اعتراض به عدم رسیدگی مسئولین به شرایط وخیم جسمانی اسماعیل عبدی، در مقابل دفتر افسرنگهبانی زندان اوین، تحصن کرده و خواهان رسیدگی فوری به وضعیت این فعال صنفی شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز جاری ۱۱ خردادماه ۹۶، آرش صادقی و یوسف عمادی، هم‌بندیان اسماعیل عبدی، فعال صنفی محبوس در زندان اوین در اعتراض به عدم توجه مسئولین دادستانی و سپاه به وضعیت اسماعیل عبدی، در مقابل دفتر افسرنگهبانی تحصن نمودند.

پس از ساعاتی افسرنگهبانی اظهار داشته است که رئیس زندان قول اعزام اسماعیل عبدی به بیمارستان را در اسرع وقت داده است و آرش صادقی و یوسف عمادی نیز موقتاً به تحصن خود پایان دادند.

اسماعیل عبدی، فعال صنفی که در اعتراض به عدم استقلال قوه قضاییه در «صدور احکام امنیتی» برای فعالان تشکل‌های صنفی معلمان و کارگران و با درخواست صریح «خروج روند پیگیری پرونده‌اش از حالت امنیتی به عادی» از دهم اردیبهشت ۱۳۹۶ دست به اعتصاب غذا زده است، هم‌اکنون پس از یک ماه از نوسان فشار خون، درد کلیه، سرگیجه، درد چشم و تاری دید رنج می‌برد اما مسئولین دادستانی، ضابطین سپاه و شخص حاجی مرادی دادیار ناظر بر زندان اوین اجازه درمان بدون اعمال محدودیت را نمی‌دهند.

همچنین همکاران اسماعیل عبدی، طوماری در حمایت از خواسته‌های او امضاء کردند. این معلمان که تعدادشان تاکنون به بیش از ۸۵۰۰ تن رسیده است، با اسماعیل عبدی ابراز همبستگی کرده و خواستار آزادی او شده‌اند.

گفتنی است؛ اسماعیل عبدی در نامه‌ای که از زندان اوین نوشت دلیل اعتراض خود را «عدم استقلال قوه قضاییه در صدور احکام امنیتی برای فعالان تشکل‌های صنفی معلمان و کارگران» عنوان کرد. او در این نامه که از سوی سایت معلم و کارگر منتشر شد با اشاره به تداوم بازداشت معلمان در دولت میانه‌رو حسن روحانی، نوشته است: «اینک در فضای پسابرجام که فریاد قانون‌مندی، مردم‌سالاری، حقوق بشر و آزادی‌های مدنی دولتمردان، گوش فلک را

کرده است، شاهد بازداشت اعضای هیأت مدیره کانون‌های صنفی معلمان و تشکل‌های مستقل کارگری و تشکیل دادگاه‌های چند دقیقه‌ای هستیم کهه همه‌ی افراد با اتهام‌هایی یکسان مثل: «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام و…» محاکمه و روانه زندانن می‌شوند.»

اسماعیل عبدی، معلم ریاضیات، پس از آنکه این تشکل صنفی چند تجمع سراسری و مسالمت‌آمیز با هدف بیان خواسته‌های صنفی و همچنین درخواست آزادی چند معلم زندانی با عنوان «تجمع سکوت» برگزار کرد که با حضور پرتعداد معلمان در شهرهای مختلف ایران همراه شد، در ششم تیر ماه ۱۳۹۴ توسطط دادستانی تهران احضار شد و پس از مراجعه به دادستانی در حالی بازداشت شد که یک هفته پیش از آن، هنگامی که قصد سفر به خارج از کشور برایی حضور در هفتمین کنگره سازمان جهانی معلمان در کشور کانادا را داشت، ممنوع الخروج شده بود. دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران پس از نزدیک به ۱۰ ماه بازداشت در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زد و ۲۵ اردیبهشت ۹۵ بعد از ۱۶ روز اعتصاب غذا با قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

آقای عبدی در دادگاه نخست از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به ۶ سال زندان محکوم شده و دادگاه تجدیدنظر او در شعبه ۳۶ طی دو جلسه در ۱۲ خرداد و ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ برگزار شد و حکم شش سال زندان این عضو ارشد کانون صنفی معلمان را عیناً تأیید کرد. او روزز نوزدهم آبان ماه ۱۳۹۵ برای تحمل زندان شش ساله‌اش بازداشت شد و در حال حاضر در زندان اوین تهران نگهداری می‌شود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.