بیش از ۷۹ درصد مردم جمعیت روستایی چابهار فاقد شبکه آبرسانی

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و سرپرست فرمانداری ویژه چابهار گفت: بیش از ۴۰۰ روستای شهرستان چابهار با تانکر آب‌رسانی سیار می‌شوند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، ایوب درویشی روز یکشنبه اعلام کرد: ۷۹ درصد جمعیت ۲۸۳ هزار نفری شهرستان چابهار فاقد شبکه آب‌رسانی هستند.

وی افزود: فقط ۲۱ درصد جمعیت روستایی شهرستان چابهار از شبکه آب سالم و بهداشتی بهره‌مندند و بقیه با تانکر آب‌رسانی سیار می‌شوند.
وی گفت: هم اینک بیش از ۸۰ میلیارد ریال به پیمانکاران و هزینه سوخت، تعمیر و نگهداری ناوگان فرسود آب‌رسانی سیار چابهار بدهکاری وجود دارد.

وی تصریح کرد: آب مورد نیاز جمعیت ۱۲۰ هزار نفری شهر چابهار سال‌هاست به صورت جیره بندی توزیع می‌شود و مردم با مشکلات جدی رو به رو هستند.
وی بر برق‌رسانی و آب‌رسانی به روستای کمب، روستاهای منطقه دشت یاری و پلان چابهار تاکید کرد و افزود: مردم روزه دار با مشکلات شدید افت ولتاژ برق و در برخی روستاها با نبود برق مواجه هستند.
سرپرست فرمانداری چابهار بیان کرد: چابهار علیرغم ظرفیت‌های فراوان از محروم‌ترین شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان و کشور از نظر شاخص‌های توسعه است و مردم هنوز با بی آبی، کمبود فضای آموزشی،، راه و بهداشت مواجه هستند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.