احراز هویت دو زندانی اعدام‌شده در ماه جاری در زندان کرمانشاه

روز پنج شنبه ۴ خردادماه، دو زندانی با اتهام های «قتل عمد» و «سرقت مسلحانه» در زندان دیزل آباد کرمانشاه اعدام شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سحرگاه پنجشنبه چهارم خردادماه، حکم اعدام «حجت‌الله تدرو» و دستکم دو زندانی دیگر با هویت‌های «خسروی» و «تیموری» در زندان دیزل آباد اجرا شده است.

یک منبع آگاه به شبکه حقوق بشر کردستان گفته است: «این دو زندانی اهل روستاهای تابعه شهرستان اسلام‌آباد غرب می‌باشند. یکی از این زندانیان با فامیلی “خسروی”، چند سال پیش به اتهام «قتل عمد» بازداشت شده و به قصاص محکوم شده بود. “تیموری”، اهل “روستای چیاکبود”، پیش‌تر به اتهام «سرقت مسلحانه» بازداشت و به اعدام محکوم شده بود.»

پس از پایان انتخابات ریاست جمهوری موج اعدام‌ها از سر گرفته شده و حکم اعدام دستکم ۲۰ تن در نقاط مختلف ایران اجرا گشته است.

فعالان حقوق بشری اعلام کرده‌اند که وضعیت حقوق بشر در ایران در دوره اول ریاست جمهوری حسن روحانی بهبود چندانی نداشته است؛ حتی برخی از کارشناسان از بدتر شدن وضعیت حقوق بشر گزارش دادند.

یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های نقض حقوق بشر در ایران در سال‌های ریاست جمهوری آقای روحانی، تداوم اعدام‌های گسترده بوده؛ اگرچه اعدام متهمان در حیطه وظایف قوه قضائیه است اما تلاش نتیجه‌بخشی نیز از سوی دولت برای متوقف کردن حجم گسترده اعدام‌ها در ایران دیده نشده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.