تهران؛ تایید حکم اعدام دو زندانی در دیوان عالی ایران

حکم اعدام دو مرد با اتهام «قتل» به‌زودی اجرا می‌شود. در یکی از این پرونده‌ها مردی که متهم است ۵‌ سال پیش در جریان یک دعوای خانوادگی همسرش را به قتل رسانده است، با تأیید حکم قصاص در دیوان عالی کشور، به‌زودی اعدام می‌شود. این در حالی است که این مرد هیچ‌گاه به قتل همسرش اعتراف نکرده است. در دومین پرونده نیز مرد جوان متهم به قتل دوستش، و به قصاص محکوم شد. حکم این مرد نیز در دیوان عالی کشور تأیید شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از شهروند، روز هشتم شهریور سال ٩١ مرگ مشکوک یک زن در بیمارستانی در پاکدشت به ماموران پلیس گزارش شد. ماموران با حضور در محل به پیگیری این ماجرا پرداختند. در ادامه مشخص شد که زن جوان با ضربه چاقو جان باخته است.

شوهر این زن در تحقیقات ادعا کرد که همسرش خودکشی کرده است. پس از آن پلیس به تجسس‌های بیشتر پرداخت و متوجه شد که زن جوان با شوهرش اختلاف داشته است. به همین دلیل شوهر ٢٩ساله این زن بازداشت شد اما خودش را بیگناه خواند. او در تمام مراحل بازجویی‌ها قتل را انکارکرد.

او در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد. در پایان آن جلسه هیأت قضائی وارد شور شد و متهم را به قصاص محکوم کرد. این حکم صبح دیروز در شعبه ٢٩ دیوان عالی کشور مهر تأیید خورد.

دومین پرونده نیز مربوط به مردی است که متهم به قتل دوستش است. ششم آبان‌ماه سال ٩۴ بود که به پلیس پایتخت خبر رسید دو دوست در یک خانه در حوالی تهرانپارس با یکدیگر درگیر شده‌اند و در این درگیری یک پسر ٢٩ساله به نام سجاد جان باخته است.

ماموران در محل حاضر شدند و جسد نیز به پزشکی قانونی منتقل شد. همچنین دوست وی به نام حمید نیز به اتهام قتل بازداشت شد. حمید در بازجویی‌ها به پلیس گفت: «من و سجاد سال‌ها بود که با هم رفیق بودیم. روز حادثه به خانه سجاد رفته بودم که از حرف‌های او متوجه شدم او هم به دختری که من به او علاقه‌مند هستم، علاقه دارد.خیلی شوکه شدم و به او اعتراض کردم اما سجاد که حال طبیعی نداشت با باتوم به سمت من حمله کرد. من هم با چاقویی که روی میز بود ضربه‌ای به سینه او زدم. اما قصد کشتن او را نداشتم. فقط از خودم دفاع کردم.»

با اعترافات این پسر، وی پای میز محاکمه ایستاد و به قصاص محکوم شد. حکم صادره دیروز در شعبه ٢۴ دیوان عالی کشور تأیید شد و وی در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.