اعمال فشار بر زندانیان سنی مذهب محبوس در زندان سنندج در پی حملات «تروریستی» تهران

مسئولان زندان مرکزی سنندج پس از حملات تروریستی تهران، زندانیان سنی مذهب محبوس در این زندان را فارغ از نوع اتهام آنان، تحت‌فشار و اذیت و آزار قرار داده و گاها اقدام به ضرب و شتم و توهین به آنان نموده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، در پی حملات تروریستی در تهران، فشار بر زندانیان سنی مذهب محبوس در زندان مرکزی سنندج افزایش یافته است

طی روزهای اخیر دو زندانی با اتهام «قتل» در این زندان مورد ضرب و شتم و اعمال محدودیت قرار گرفتند.

«ایوب قادر پناه» شهروند اهل بانه و کارمند سابق صداوسیما و «ارشاد فتاحی» اهل بانه که هر دو زندانی با اتهام قتل در بند قرآنی این زندان محبوس هستند، در روزهای گذشته از سوی مسئولین مورد ضرب و شتم قرار گرفته و سپس به بندهای چهار و شش این زندان که محل نگهداری زندانیان معتاد است تبعیدشده‌اند.

مسئولان زندان سنندج پس از مضروب و تبعید نمودن این دو زندانی، با اعمال رفتارهای سلیقه‌ای اقدام به اعمال محدودیت در مورد آنان نموده و این دو زندانی را از حقوق اولیه خود مانند حق ملاقات و تماس تلفنی نیز محروم نموده‌اند.

در پی این رفتارهای خشونت‌آمیز و اعمال محدودیت علیه زندانیان سنی مذهب، مسئولان زندان در پاسخ به اعتراض زندانیان اعلام کرده‌اند که شما تروریست هستید و حق اعتراض ندارید.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.