تعطیلی ۷۰۰ واحد تولیدی در قطب صنعتی کشور طی ۱۰ سال اخیر/ بانک‌ها صاحب کارخانجات

تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی در مازندران از مرز ۱۰۰ واحد گذشت و این در حالی است که تنها در شهرستان آمل که قطب صنعتی است، ۷۰ واحد تعطیل‌شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از مهر، تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی در آمل در حالی است که ۴۸ درصد صنعت مازندران در این شهرستان مستقرشده‌ و از آن به‌عنوان قطب صنعت استان یاد می‌شود.

امروزه رفع مشکل بیکاری در جامعه به‌عنوان یک موضوع مهم به شمار می‌رود که شهرستان آمل هم از این مهم دور نیست و با بیکاری جوانان و ورشکستگی شرکت‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کند.

۵۰۰ شرکت صنعتی و تجاری نزدیک به یک دهه قبل در شهرستان آمل مشغول به فعالیت بودند که بر اساس گزارش‌های میدانی در حال حاضر ۱۱۹ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی این شهرستان فعال هستند.

حمید احمدی عضو هیئت‌مدیره شهرک‌های صنعتی آمل در حاشیه جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری آمل، اظهار داشت: از مجموع ۲۳۷ واحد صنعتی و تجاری در شهرک امام‌زاده عبدالله آمل بیشتر از ۷۰ واحد تعطیل کامل هستند.

وی ادامه داد: در شهرک صنعتی جمشیدآباد آمل ۲۳ واحد صنعتی توسط بانک‌ها تملک شد که ۷ واحد از این ۲۳ واحد توسط بانک‌ها به غیر اجاره داده شد که ۱۶ واحد در این شهرک تعطیل هستند.

احمدی با اشاره به وضعیت شهرک صنعتی بابکان آمل اظهار داشت: از ۴۰ واحد بهره‌برداری شده در این شهرک ۱۵ واحد ورشکست یا تعطیل شدند که ۲۵ شرکت دیگر ۳ واحد زیر تملک بانک‌ها قرار گرفتند و مابقی تقریباً ۳۰ درصد ظرفیت خود را در حال کار هستند.

وی همچنین در مورد شهرک صنعتی لاریجان گفت: ۲۸ واحد صنعتی داریم که سه واحد در تملک بانک‌ها هستند.

محمد رضوی دیگر عضو هیئت‌مدیره شهرک صنعتی آمل نیز با اشاره به اینکه باید وقت و انرژی خود را بر روی شرکت‌های فعال و نیمه فعال بگذاریم، ادامه داد: اگر به شرکت‌های تعطیل تسهیلات بدهیم به دلیل عدم برنامه هیچ‌گونه رشد اقتصادی و افزایش اشتغال نخواهند داشت.

و نیز افزود: ۷۰۰ کارخانه و واحد تولیدی مازندران در ۱۰ سال گذشته تعطیل شد و در حال حاضر ۶۵ درصد واحدهای صنعتی دارای بیش از ۱۰ کارگر در استان فعال هستند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.