گزارشی از وضعیت امین افشار نادری در بند چهار اوین؛ آزار و اذیت از سوی زندانیان جرائم مالی

امین افشار نادری، نوکیش مسیحی، در این بند چهار زندان اوین از سوی زندانیانی با جرائم مالی مورد تهدید و اذیت و آزار قرار گرفته است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، طی روزهای اخیر امین افشار نادری که بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در بند چهار زندان اوین نگهداری می‌شود، از سوی زندانیان جرائم مالی در اتاقش مورد آزار و اذیت قرار گرفته؛ این زندانیان که از سوی وزارت اطلاعات و رییس بند حمایت می‌شوند، این زندانی سیاسی را «نجس» خطاب کرده و همچنین وی را تهدید به پرونده‌سازی نیز نموده‌اند.

گفتنی است، در روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه، بازرس‌های حقوق شهروندی قوه قضائیه در بازدیدی که  از زندان اوین داشتند به امین افشار نادری گفته بودند که «تو مرتد فطری هستی و حُکمَت اعدام است.»

این نوکیش مسیحی روز یکشنبه ۲۱ خردادماه سال ۹۶ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده با اتهام “تشکیل کلیسای خانگی” (ماده ۴۹۸)، محاکمه شد و آخرین دفاعیات خود را ارائه داد.

لازم به توضیح است، این زندانی عقیدتی بند چهار پرونده دیگری نیز در دادسرا در دست بررسی دارد.

امین افشار نادری که از شهریورماه سال ۹۵ در بازداشت به سر می‌برد، طی ماه‌های اخیر بارها درخواست‌هایی مبنی بر ملاقات با خانواده به مسئولین تحویل داده، اما اجازه ملاقات به وی داده نشده؛ این در حالی است که این زندانی عقیدتی طی ده ماه گذشته تنها یک بار با خانواده خود ملاقات داشتهه است.

امین افشار نادری در روز جمعه پنجم شهریورماه سال ۹۵ به همراه چند تن دیگر از نوکیشان مسیحی، در یک باغ خصوصی در فیروزکوه به اتهام «عضویت در کلیسای خانگی» بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. این نوکیش مسیحی بعد از گذشت سه ماه و اتمام بازجویی به اندرزگاه چهار، سالن سه زندان اوین منتقل و تاکنون به‌صورت بلاتکلیف در این بند نگهداری شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.