احضار پنج شهروند مسیحی به دادگاه انقلاب تهران و اداره اطلاعات کرج

روز جاری یوسف ندرخانی، کشیش کلیسای رشت، به همراه سه تن از اعضای کلیسای رشت طی احضاریه قبلی، به شعبه شش دادگاه انقلاب تهران احضار شدند از سویی دیگر امین خاکی کشیش کلیسای کرج نیز به اداره اطلاعات کرج احضار شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۲۴ خردادماه، یوسف ندرخانی، زمان فدایی، محمدرضا امیدی و محمدعلی مسیب‌زاده به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به دادگاه انقلاب تهران احضار شدند.

کشیش یوسف ندر خانی به همراه سه تن از مسیحیان کلیسای رشت صبح روز جاری در شعبه ششم دادگاه انقلاب تهران، به ریاست قاضی احمدزاده، با اتهام «تبلیغ علیه نظام» محاکمه شدند.

همچنین امین خاکی، کشیش کلیسای کرج که به تازگی از زندان آزاد شده بود طبق احضاریه صادره از سوی اداره وزارت اطلاعات کرج، باید تا ساعت ۱۱ صبح امروز در محل این اداره حضور پیدا می کرد.

گفتنی است در تاریخ ۱۸ اردیبهشت‌ماه سال جاری، کشیش یوسف ندرخانی، محمدعلی مسیب زاده معروف به یاسر، محمدرضا امیدی معروف به یوهان و زمان فدائی معروف به صاحب، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب شهر تهران به ریاست قاضی احمدزاده محاکمه شدند.

لازم به ذکر است که قاضی پرونده بر اساس اتهام  حکم بر ممنوع‌الخروجی آنها صادر کرده و اعلام کرده بود ممکن است هرکدام از آنها به ۱۰ سال حبس محکوم شوند.

این شهروندان مسیحی ۲۴ اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ در مراسم کلیسایی در رشت از سوی مأموران وزارت اطلاعات بازداشت و هرکدام با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد گشتند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.