میترا نوری جهت اجرای یکسال و شش ماه حکم روانه زندان شد

امروز ۲۴ خردادماه، میترا نوری، شهروند بهایی ساکن شهرستان گرگان جهت اجرای حکم حبس خود راهی زندان شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، امروز مصادف با ۲۴ خردادماه سال جاری، میترا نوری، شهروند بهایی که پیشتر با حکم یک سال و نیم زندان مواجه شده بود، جهت اجرای حکم، خود را به زندان معرفی کرد.

این در حالیست که ماموران امنیتی وزارت اطلاعات روز سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶در دو شهر گرگان و شاهین شهر دستکم ۹ تن از شهروندان بهایی را بازداشت و به زندان منتقل کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از بهایی نیوز،  روز گذشته ۷ شهروند بهایی در شهر گرگان در استان گلستان و دو تن از شهروندان بهایی در شاهین شهر استان اصفهان توسط ماموران امنیتی وزارت اطلاعات بازداشت شده اند .

مژده ظهوری، فرحناز تبیانیان، مریم دهقانی یزدلی، هوشمند دهقانی یزدلی، شیدا قدوسی، پونه ثنائی و نازی تحقیقی در شهر گرگان و فریده عبدی و نوشین سالکیان دو شهروند بهایی ساکن شاهین شهر می باشند که پس از بازداشت به زندان منتقل شده اند.

بنابر این گزارش، مژده ظهوری، فرحناز تبیانیان، مریم دهقانی یزدلی، هوشمند دهقانی یزدلی توسط ماموران امنیتی در منازلشان بازداشت شدند و شیدا قدوسی، پونه ثنائی و نازی تحقیقی پس از احضار از طریق تلفن خود را به اداره اطلاعات و پس از آن جهت اجرای حکم به زندان معرفی کردند.

همچنین فریده عبدی و نوشین سالکیان نیز پس از احضار از سوی دادسرای شهر شاهین شهر در استان اصفهان و بازجویی دو ساعته در دادسرا به زندان دولت آباد منتقل شدند.

به گفته یک منبع مطلع فریده عبدی و نوشین سالکیان در تاریخ بیست و یکم خرداد ماه ابلاغیه دریافت کرده بودند که صبح امروز به دادسرا مراجعه می کنند و به آنان گفته می شود که پرونده آنان نزد اطلاعات است و اگر کاری داشتند تماس خواهند گرفت که پس از یک ساعت با آنان تماس گرفته می شود و به شعبه یک داسرای شاهین شهر مراجعه می کنند که پس از دو ساعت بازجویی به زندان دولت آباد که زندان زنان نیز می باشد منتقل می شوند.

این هفت شهروندان بهایی پیشتر در تاریخ ۲۶ مهر ماه سال ۱۳۹۱ به صورت دسته جمعی بازداشت شدند و با احکام سنگین ١١سال، ۹ سال و ۶ سال زندان روبرو بودند.

همچنین براساس گزارشهای خبرگزاری بهایی نیوز درخصوص بازداشت شدگان اخیر در گرگان منتشر کرده است، مژده ظهوری همسر فرهاد فهندژ یکی از زندانیان بهایی در رجایی شهر می باشد که پس از گذشت نزدیک به چهار سال دوران محکومیت ده ساله خود را در این زندان می گذراند. فرهاد فهندژ به همراه پنج شهروند بهایی دیگر در مهرماه ۱۳۹۱ در گرگان بازداشت و در زندان رجایی شهر دوران تبعید در زندان خود را می گذراند.

همچنین فرحناز تبیانیان همسر فرهمندثنایی یکی دیگر از زندان تبعیدی از گرگان در زندان رجایی شهر می باشد که وی نیز دوران محکومیت خود را در زندان رجایی شهر می گذراند و پونه ثنائی نیز خواهر فرهمند ثنائی می باشد.

لازم به یادآوری است که هوشمند دهقانی یزدلی و مریم دهقانی یزدلی خواهر و برادر می باشند که هر دو توسط ماموران امنیتی بازداشت شده ند.

کاملیا بیدلیان شهروند بهایی ساکن مینودشت گنبد در استان گلستان نیز در تاریخ چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ جهت اجرای حکم یک سال و شش ماه خود به زندان منتقل شد و همچنین همسر وی نوید معلم توسط ماموران امنیتی در تاریخ ‌شنبه ۲۲اسفند ۱۳۹۵ مقابل محل کسب خود توسط ماموران امنیتی استان گلستان بازداشت و به زندان منتقل شده است.

پیشتر ۲۲ شهروند بهایی در استان گلستان در دادگاه اول به ۱۹۳ سال زندان محکوم شدند که پس از اعلام حکم دادگاه تجدید نظر فرح تبیانیان، پونه ثنایی، مونا امری حصاری، بهنام حسنی، پریسا شهیدی، مژده ظهوری، پریوش شجاعی، هنا عقیقیان( گرگان)، شهره صمیمی( مینودشت)، بیتا هدایتی، وثاق سنایی و هنا کوشکباغی( گنبد کاووس) به ۱ سال و ۹ ماه زندان روفیا پاکزادان، سودابه مهدی نژاد، میترا نوری، شیوا روحانی، هوشمند دهقان، مریم دهقان، نازی تحقیقی ( گرگان) کاملیا بیدلیان و نوید معلم (مینودشت) هر کدام به ۱ سال و شش ماه زندان محکوم شدند . همچنین تینا موهبتی که پیشتر به یک سال و نه ماه زندان محکوم شده بود حکم وی ابطال و به جریمه نقدی سه میلیون تومانی محکوم شده است. همچنان حکم دادگاه تجدید نظر شهنام جذبانی(مینودشت) و شیدا قدوسی(گرگان) که هر کدام به ١١سال زندان محکوم شده اند ابلاغ نشده است.

همچنان تعدادی دیگر از شهروندان بهایی در استان گرگان نیز به احتمال بسیار طی یکی دو روز آینده به زندان معرفی خواهند شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.