تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران در سنای آمریکا به دلیل حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر

روز جاری، تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران، در مجلس سنای آمریکا، با اکثریت قریب به‌اتفاق آرا به تصویب رسید.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مجلس سنای آمریکا روز پنج‌شنبه ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) تحریم‌های شدیدی را علیه ایران و روسیه تصویب کرد. این تحریم‌ها به دلیل «توسعه برنامه موشک‌های بالستیک ایران»، «حمایت از تروریسم و گروه‌های شبه‌نظامی» و «نقض حقوق بشر» وضع شده است.

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد، این مصوبه با ۹۸ رأی موافق در برابر ۲ رأی مخالف تصویب شد و به ایران این پیام را داد که باید بهای تداوم حمایت خود از تروریسم را بپردازد.

مصوبه سنا که «مقابله با اقدامات بی ثبات کننده ایران» نام دارد علاوه بر اشخاص و شرکت‌های مرتبط، برنامه موشکی جمهوری اسلامی را نیز هدف قرار داده است. طبق این مصوبه، رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند به دلیل حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر توسط ایران تحریم‌های جدیدی علیه این کشور وضع کند.

پیش‌نویس این طرح روز پنج‌شنبه ۴ خرداد (۲۵ مه) در کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا به تصویب رسیده بود. تحریم‌های مندرج در این طرح متوجه افراد و نهادهایی خواهد شد که به توسعه و تولید موشک‌های بالیستیک ایران کمک می‌کنند.

پس از تأیید سنا این طرح در مجلس نمایندگان برای رأی‌گیری مطرح خواهد شد. در صورت تصویب مجلس نمایندگان، این طرح با امضای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، تبدیل به قانون خواهد شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.