تعطیلی بسیاری از کارخانه‌های میلگرد

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران می‌گوید: بسیاری از واحدهای تولید میلگرد تعطیل شده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایسنا، در حالی که رصد بازارهای جهانی حکایت از افت قیمت سنگ آهن و ورق فولادی نسبت به میلگرد دارد، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران خبر از رفتار معکوس بازار داخلی و افزایش ۷۰۰ تومانی قیمت ورق نسبت به میلگرد می‌دهد و می‌گوید بسیاری از واحدهای تولید میلگرد تعطیل شده‌اند.

سید رضا شهرستانی گفت‌، با بیان اینکه مشکل نقدینگی و رکود بازار باعث شده واحدهای فولادی در داخل کشور به مشکل بخورند. بخش معدن به شکل منوپل در اختیار دولت است و شرکت‌هایی که در این بخش فعالیت می‌کنند بین ۴۰ تا ۵۰ درصد سودآوری دارند در حالی که فولاد سازان و مابقی صنایع پایین دستی سودی معادل سه تا چهار درصد را تجربه می‌کنند که همین عدم توازن میان سودی که در صنایع و معادن وجود دارد انگیزه‌ها را در فعالیت‌های فولادی کمتر می‌کند.

شهرستانی با بیان دورنمایی از آنچه در بازار فولاد ایران و جهان در جریان است، تصریح کرد: اتفاقاتی در بازار جهانی در حال وقوع است که از جمله آن کاهش محسوس قیمت سنگ آهن و کاهش قیمت ورق فولادی نسبت به قیمت میلگرد برای اولین بار است و این در حالی است که روند قیمتی در داخل کشور کاملا معکوس است؛ به گونه‌ای که شاهدیم قیمت سنگ آهن افزایش یافته و حتی قیمت ورق نیز در هر کیلو ۷۰۰ تومان از قیمت میلگرد بالاتر است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.