درخواست دستگاه‌های امنیتی از مجلس برای به تعویق افتادن اجرای طرح کاهش مجازات اعدام

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از تلاش دستگاه های امنیتی برای به تعویق افتادن طرح کاهش مجازات اعدام خبر داده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، یحیی کمالی پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ ملت، در توضیح آخرین وضعیت طرح الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر جهت کاهش مجازات اعدام، گفت: الحاق یک ماده به قانون مبارزه با موادمخدر در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تعیین تکلیف و جهت بررسی نهایی در صحن علنی به هیات رئیسه ارایه شده است البته برخی دستگاه‌های امنیتی و اجرایی درخواست به تعویق انداختن این طرح را داشته‌اند.

کمالی‌پور یادآور شد: نهادها و دستگاه‌هایی که در جریان بررسی طرح مذکور در کمیسیون قضایی و حقوقی مخالت‌هایی را مطرح کردند نیز هم‌اکنون نامه‌ درخواست به تعویق افتادن این طرح را داشته‌اند.

بنا بر آماری که علی بختیار٬ عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس روز ۲۳ فروردین اعلام کرد، ۵ هزار قاچاقچی مواد مخدر در ایران «در صف اعدام» قرار دارند.

از منظر این نهاد جهانی، حکم اعدام تاثیری بر جرایم مربوط به مواد مخدر ندارد و جلوگیری از وقوع این جرایم، اساسا روش‌های دیگری را می‌طلبد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.