۶۵ درصد همسرآزاری‌ها ناشی از مصرف مواد مخدر است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفته است که ۶۵ درصد همسر آزاری ها در کشور ناشی از مصرف مواد مخدر است. محمدهادی مرعشی همچنین افزود: «۶۵ درصد طلاق‌ها، ۴۰ درصد سرقت‌ها، ۳۰ درصد کودک‌آزاری‌ها، ۲۳ درصد نزاع‌ها، ۲۰ درصد جرائم منکراتی و ۱۰ درصد جرائم عمدی در کشور ناشی از سوء مصرف مواد مخدر و آسیب‌های آن است.»

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، محمدهادی مرعشی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان در ادامه بیان کرد: «از جمله خساراتی که تولید، انتقال و مصرف موادمخدر در کشور ایجاد کرده این است که ۵۸ درصد معتادان زیر ۳۴ سال سن دارند و ۶۴ درصد معتادان متاهل‌اند. یعنی حدود هفت میلیون نفر از اعضای خانواده ها درگیر مواد مخدر هستند.»

او همچنین می‌گوید: «۷۱ هزار نفر در سیستان و بلوچستان زیر پوشش مراکز خدمات درمانی و ترک اعتیاد قرار دارند که این آمار روز به روز در حال افزایش است.»

به گفته دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان: «۲۲۰ تن انواع مواد مخدر سال گذشته در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ افزایش ۳۹ درصدی را نشان می‌دهد. تریاک با ۱۸۷ تن و حشیش با ۲۴ تن بیشترین نوع مواد مخدر کشفی در استان بوده است.»

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.