وزارت خارجه آمریکا: «ایران با اعزام قربانیان قاچاق انسان به جنگ در سوریه از آنان سوءاستفاده می‌کند»

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره قاچاق انسان در جهان درباره ایران اعلام کرد که این کشور تلاشی برای رفع معضل قاچاق انسان نکرده و در مواردی از قربانیان آن سوءاستفاده کرده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، گزارش وزارت خارجه ایالات متحده به چند «سطح» از قاچاق انسان اشاره کرده است. سطح اول کشورهایی هستند که وجود مشکل قاچاق انسان را پذیرفته‌اند و برای رفع آن تلاش می‌کنند. سطح دوم و سوم مربوط به کشورهایی می‌شود که این مشکل را به رسمیت شناخته‌اند و تلاشی برای رفع آن ندارند یا آن را به رسمیت نمی‌شناسند که ایران در این سطح قرار دارد.

در بخشی از این گزارش، به سوءاستفاده ایران برای اعزام قربانیان قاچاق انسان و کودکان به جنگ در سوریه و عراق اشاره و نسبت به آن انتقاد شده است.

بر اساس گزارش‌هایی که حتی توسط خبرگزاری‌های رسمی ایران منتشر و تایید شده است، جمهوری اسلامی ایران برخی از شهروندان افغانستان و پاکستان را تحت عنوان «مدافعان حرم» به جنگ در سوریه و عراق اعزام می‌کند.

در بخشی دیگر از این گزارش از ایران خواسته شده که به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد و تلاش‌های بیشتری برای کشف شبکه‌های قاچاق انسان و شبکه قاچاق جنسی انجام دهد.

طی گزارشی که وزارت خارجه آمریکا منتشر کرده، سودان و کره شمالی در راس بدترین کشورهایی قرار دارند که قاچاق انسان در آن‌ها صورت می‌گیرد.

این گزارش می‌افزاید چین برای مقابله با قاچاق انسان اقدامات چندانی صورت نمی‌دهد که بتوان از آن به عنوان حمایت از قربانیان این معضل یاد کرد.

 

 

Post source : رادیو فردا

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.