واکنش ایران به بیانیه حقوق بشری پارلمان اروپا: «ما چنین ادعاهایی را فاقد هرگونه اعتبار تلقی می‌کنیم»

سخنگوی وزارت خارجه ایران روز چهارشنبه هفتم تیر، بیانیه ۲۶۵ نماینده پارلمان اروپا درباره نقض حقوق بشر در ایران را «ترفندی روانی و تبلیغاتی» و «ادعاهای نادرست مبتنی بر فریبکاری» خواند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، بهرام قاسمی در خصوص بیانیه حقوق بشری نماینده پارلمان اروپا اعلام کرد: «ما چنین ادعاهای نادرست که مبتنی بر فریبکاری و فرضیات ناصحیح است، فاقد هرگونه اعتبار و ارزش تلقی می‌کنیم».

آقای قاسمی گفت که پیش از این نیز« تعداد محدودی از نمایندگان پارلمان اروپا» که به گفته او، به ارتباط با گروه های «معاند و منافقین مشهور هستند»، تلاش کرده اند «با سوء استفاده از موقعیت خود ادعاهای غیرواقعی» درباره وضعیت حقوق بشر در ایران را مطرح کنند.

بنا به گزارش رادیو فردا؛ وی با بیان اینکه «صدور اینگونه بیانیه‌های بی اساس و بی اعتبار، جایگاه و منزلت پارلمان اروپا را خدشه دار می کند» از نمایندگان این پارلمان خواست که قبل از امضای اینگونه بیانیه ها، درباره طراحان و تهیه کنندگان آن «تحقیق» کنند.

۲۶۵ نماینده پارلمان اروپا چند روز قبل با امضای بیانیه ای که توسط ژرار دوپره، نماینده پارلمان اروپا و رئیس گروه «دوستان ایران آزاد» تهیه شده بود، نقض حقوق‌بشر در ایران از جمله شمار بالای اعدام‌ها و محرومیت زنان از برخی حقوق را محکوم کردند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.