برگزاری کلاس‌های توجیهی برای متهمان «بدحجابی» در استان فارس

یک مقام قضایی در استان فارس از برگزاری کلاس‌های آموزشی برای بازداشت‌شدگان به اتهام «بدحجابی» و «نوشیدن مشروبات الکلی» خبر داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس گفته است: «در راستای ممانعت از سابقه‌دار شدن مرتکبان برخی جرائم، کسانیکه به اتهام بدحجابی بازداشت شوند به‌جای معرفی به دادگاه‌ها، به معاونت پیشگیری از جرم معرفی شده و در یک کلاس ۸ ساعته آموزشی شرکت خواهند کرد.»

ایسنا همچنین به نقل از این مقام قضایی گزارش کرده است که برای مصرف‌کنندگان مسکرات (مشروبات الکلی) نیز پس از بازداشت، علاوه بر تشکیل پرونده قضائی، ۵ ساعت کلاس آموزشی پیش‌بینی شده است.

اسدالله جعفری، دادستان ساری نیز روز  ششم تیرماه گفت برای زنانی که کشف حجاب کنند «پرونده قضایی» تشکیل می‌شود و وسایل نقلیه شخصی یا عمومی که در آن کشف حجاب صورت گیرد، «توقیف» خواهد شد.

این دادستان با اظهار اینکه کشف حجاب به عنوان «ارتکاب فعل حرام در انظار عمومی» است، گفت از این پس دادستان‌ها و روسای حوزه‌های قضایی با استناد ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی با زنانی که کشف حجاب می‌کنند برخورد و برای آنها پرونده تشکیل می‌شود. این دادستان رعایت حجاب اسلامیی را جز «حقوق شهروندی» نامیده و از زن‌ها خواسته تا با رعایت شئونات اسلامی حقوق شهروندی بقیه را رعایت کنند. او حتی گفته با توجه به اینکه موضوعع حجاب برای دادستان‌ها و روسای حوزه‌های قضایی خیلی مهم است آنها «شخصاً بر پرونده‌های مرتبط با موضوع کشف حجاب» نظارت می‌کنند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.