مهدی فراحی‌شاندیز در سلول انفرادی ندامتگاه مرکزی کرج به سر می‌برد

مهدی فراحی‌شاندیز، زندانی سیاسی، بیش از ۱۶ روز است که محروم از حق تماس و ملاقات با خانواده، در سلول‌های انفرادی ندامتگاه مرکزی کرج نگهداری می‌شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مهدی فراحی‌شاندیز که پیش‌تر در تاریخ ۲۸ خردادماه از زندان چوبیندر قزوین به ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شده بود، از زمان انتقال به این زندان، بیش از ۱۶ روز است که در سلول‌های انفرادی به سر می‌برد.

این انتقال به دستور دادیار شعبه هفتم اجرای احکام کرج به نام آقای شه‌وردی صورت گرفته است.

این زندانی سیاسی در تمام طول مدت حبس در زندان چوبیندر نیز در سلول‌های انفرادی نگه‌داری می‌شده و از حق تماس و ملاقات با خانواده و همچنین حق هواخوری محروم بوده است.

خانواده این زندانی سیاسی در پی مراجعات مکرر به دادگاه انقلاب، متوجه شده‌اند که فراحی‌شاندیز، هم اکنون در حال سپری کردن محکومیت ۳سال و نیم حبسی است که پیش‌تر از سوی قاضی صلواتی به تحمل آن محکوم گردید.

آقای فراحی شاندیز به دنبال پرونده سازی های مکرر توسط مسئولان زندان رجایی شهر، هم اکنون دو فقره پرونده مفتوح دیگر نیز در شعبات دوم و چهارم دادگاه انقلاب کرج دارد؛ برای پرونده شعبه دوم ایشان حکم صادر گردیده، اما پرونده مربوط به شعبه چهارم، همچنان بلاتکلیف است و اتهام هر دو پرونده ایشان، «توهین به رهبری» است.

گفتنی است، آقای مهدی فراحی‌شاندیز پیش‌ازاین نیز در ۱۵ اسفند سال گذشته با خشونت و ضرب و شتم به زندان بویین زهرا منتقل شده بود و در پی اعتراض به زندان رجایی شهر بازگردانده شد.

این زندانی سیاسی طی ماه‌های اخیر پس از محاکمه شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام شکستن شیشه نگهبانی و پاره کردن عکس علی خامنه‌ای، از سوی این دادگاه به سه سال و نیم حبس و تبعید به زندان بویین زهرا محکوم گشته بود.

لازم به یادآوری است؛ آقای فراحی‌شاندیز پیش‌تر در شهریورماه سال جاری، در پی یک درگیری در بند ۱۰ رجایی‌شهر به صورت تنبیهی به انفرادی منتقل و برای وی پرونده جدیدی تشکیل شد. این زندانی سیاسی در روز چهارشنبه ۳۱ شهریورماه برای نخستین بار برای رسیدگی به این پرونده جدید محاکمه گردید.

مهدی فراحی‌شاندیز پیش از این نیز در سه پرونده جداگانه به “توهین به رهبری” متهم شده و جمعاً به ۹ سال حبس محکوم گردیده بود.

این زندانی سیاسی، نخستین بار در ۱۱ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۸۸ در مراسم روز جهانی کارگر در پارک لاله تهران بازداشت و به ۹ ماه حبس محکوم شد که بیشتر آن را در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ اوین گذراند و بهمن‌ماه ۸۸ از زندان آزاد شد. در پی این دستگیری مدارک، وسایل شخصی و کتب وی ثبت و ضبط گردید.

آقای فراحی‌شاندیز در خردادماه سال ۱۳۸۹ در پی مراجعات مکرر به دادگاه انقلاب برای گرفتن لوازم و مدارک توقیف‌شده‌اش، دستگیر و در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به اتهام “توهین به رهبری” و “اخلال در نظم” به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد؛ حکم سه سال حبس اول وی سوم آبان‌ماه سال ۹۲ به پایان رسید، اما با پرونده‌سازی نیروهای امنیتی علیه این زندانی سیاسی، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی وی را به سه سال حبس تعزیری دیگر محکوم کرد.

یک منبع مطلع درباره دومین پرونده مهدی فراحی‌شاندیز در مصاحبه‌ای اظهار داشته است: ”مهدی را بعد از مدتی از بند ۳۵۰ به بند هشت زندان اوین فرستادند، آنجا به بهانه‌های مختلف به انفرادی منتقل می‌شد و کتکش زده بودند، در همین حین حفاظت اطلاعات زندان اوین، باز به دلیل شعار مرگ بر خامنه‌ای دو پرونده دیگر علیه او تشکیل داد.”

مهدی فراحی‌شاندیز، در سومین پرونده از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، طی حکمی به تاریخ صدور پنجم خردادماه سال ۱۳۹۴ باردیگر به اتهام “توهین به رهبری” و “اخلال در نظم عمومی” به ۳ سال حبس محکوم شده است.

گفتنی است که آقای شاندیز در هیچ‌کدام از این پرونده‌ها به وکیل دسترسی نداشته و در یکی از این پرونده‌ها در حالی به سه سال حبس قطعی محکوم شده که حتی به دادگاه احضار نشده، حکمی به او ابلاغ نشده و فرصت تجدیدنظرخواهی نیز نداشته است، ولی حکم قطعی شده و به اجرای احکام زندان فرستاده گردیده است.

این زندانی سیاسی هم‌اکنون ششمین سال از دوران محکومیت خود را سپری می‌کند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.