دومین روز از تجمع بازنشستگان نیشکر هفت تپه

جمعی از کارگران بازنشسته کشت و صنعت نیشکر هفتتپه روزهای دوشنبه ۱۲ و سهشنبه ۱۳ تیر در اعتراض به عدم پرداخت سهم چهار درصد سازمان تامین اجتماعی از سوی کارفرما مقابل در ورودی فرمانداری شوش تجمع کردند. 

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایرنا، ۱۳ روز پیش مدیریت کارخانه قول داده بود موانع بازنشستگی ۳۴۱ کارگر این کارخانه را برطرف کند اما به وعده خود عمل نکرده است در همین حال اداره کار شوش از کارگران خواست «صبوری به خرج دهند تا بازنشستگی آنان روند اداری را طی کند.»

رقیه محمودی، سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی وعده داده که  مشکل بازنشستگی کارگران تا شنبه هفته آینده برطرف شود.

کارگران مشمول بازنشستگی که تعدادشان قریب به ۳۰۰ نفر است، نزدیک به یک سال و نیم پیش (اسفند سال ۹۴) حکم ترک کارشان صادر شده اما به دلیل عدم پرداخت هزینه بازنشستگی از سوی کارفرما، سازمان تامین اجتماعی از برقراری مستمری بازنشستگی آنان خودداری میکند.

کارگران طی ماههای اخیر اعتراضات متعددی را سازماندهی کرده اند. تنها در خرداد سال جاری آنها چند حرکت اعتراضی برگزار کرده‌اند که از جمله می‌توان به تجمع مقابل فرمانداری، بستن جاده ترانزیتی شوش – اهواز  برای چند ساعت، تحصن در بخش امور اداری شرکت و اجتماع مقابل کارخانه به همراه خانوادههاشان در ۱۷ خرداد اشاره کرد. 

کارگران روز ۲۸ خرداد نیز به همراه صدها کارگر شاغل نیشکر هفتتپه مقابل ساختمان اداری کارخانه تجمع کرده و خواستار پرداخت مطالباتشان شدند.  

سرانجام قائم مقام مدیر عامل شرکت اعلام کرد مدیرعامل شرکت و سازمان تامین اجتماعی بر سر حل مشکل بازنشستگی این کارگران توافق کردهاند. او به  رسانهها خبر داد: شرکت موفق شد تعداد ۳۴۱ نفر از پرسنل شرکت را به افتخار بازنشستگی نایل کند.

اما مراجعه کارگران بازنشسته به سازمان تامین اجتماعی نتیجهای در بر نداشت.

Post source : رادیو زمانه

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.