دست‌کم سه کشته بر اثر ریزش آوار

دو نفر از نیروهای هلال احمر و یک شهروند، که در حال امدادرسانی به یک مصدوم بودند، به دلیل نبود تجهیزات کافی بر اثر ریزش دیواره اطراف چاه جان باختند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از تسنیم، ساعت یک و ۳۹ دقیقه بامداد امروز، پنج نفر به داخل یک گودال چاه بر اثر گودبرداری و ریزش کناره‌های چاه، سقوط کردند که دو نفر نجات یافتند اما متأسفانه ۳ نفر که شامل ۲ نیروی هلال‌احمر و یک شهروند بود، جان باختند.

علیرضا زراعتچی، رئیس مرکز مدیریت حوادث استان زنجان گفت: عملیات امدادرسانی در روستای “استرودزرین‌رود از توابع خدابنده از ساعت ۱۶ و ۴۷ دقیقه روز گذشته به علت مسمومیت یک نفر داخل چاه با گاز منواکسید آغاز شد و یک دستگاه آمبولانس اورژانس، تیم کوهنوردی هلال‌احمر و آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان افزود: به دلیل عدم وجود تجهیزات لازم با هماهنگی مسئولان محل تصمیم به گودبرداری از کناره چاه با یک دستگاه لودر گرفته شد که در ساعت یک و ۱۵ دقیقه بامداد امروز به علت ریزش کناره‌های گودال پنج نفر به داخل آن سقوط می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دو نفر سالم و بدون هیچ‌گونه مصدومیت از زیر آوار بیرون می‌آیند، بیان کرد: دو نفر از نیروهای هلال‌احمر و یک نفر از مردم عادی بدون علائم حیاتی و با احیای قلبی ریوی به درمانگاه زرین‌رود اعزام می‌شوند که فوت دو نفر در درمانگاه تأیید و یکی از مصدومان به بیمارستان امیرالمؤمنین اعزام می‌شود اما به علت شدت آسیب‌ها در آنجا فوت می‌کند.

زراعتچی با اشاره به اینکه یک نفر داخل چاه است، تصریح کرد: وضعیت فرد داخل چاه نامعلوم است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.