تعطیلی نیمی از کارخانجات سنگ‌های تزئینی در سال گذشته

رئیس انجمن سنگ گفت: بیش از نصف کارخانجات سنگ‌های تزئینی در سال گذشته تعطیل شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، ابوالقاسم شفیعی رئیس این انجمن با اشاره به وضعیت نابسامان فعالان این حوزه گفت: در حال حاضر حدود ۶ هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی در بخش سنگ‌های تزئینی فعالیت می‌کنند که این آمار اسمی بوده و فقط ۴ هزار واحد تولیدی به فعالیت می‌پردازند.

وی ادامه داد: رکود حاکم بر بازار و افزایش مشکلات برای تولیدکنندگان باعث شد که سال گذشته نزدیک به ۷۰۰ واحد تولیدی سنگ‌های تزئینی تعطیل شود که مهم‌ترین علت آن قیمت تمام‌شده بالا نسبت به سایر کشورها است.

وی ادامه داد: رکود سبب شده کارخانجات سنگ‌های تزئینی با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت خود فعالیت کنند. این در حالی است که ما برای توسعه این صنعت با سرمایه‌گذاران خارجی تعاملاتی را داشته‌ایم اما متأسفانه آنها به بازار ایران اعتمادی ندارند و مهم‌ترین دلیل آن را عدم ثبات در قوانین می‌دانند.

شفیعی تصریح کرد: انجمن با هزینه خود ۱۴ انجمن سنگ‌چین را به ایران آورد و برای تمام آنها بازدید گذاشت اما در آخر آنها اعلام کردند که با این وضعیت اقتصادی حاضر به سرمایه‌گذاری نیستند.

وی با اشاره به عدم امنیت سرمایه‌گذاری در کشور گفت: برای همکاری با سرمایه‌گذاری خارجی مجبور شدیم به دوبی سفر کنیم زیرا آن سرمایه‌گذار به دلیل آنکه با آمریکا رابطه اقتصادی داشت حاضر نبود که در پاسپورتش مهر ورود به ایران بخورد زیرا در آن صورت دیگر امکان سفر به آمریکا را نداشت.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.