مسئولین زندان رجایی‌شهر علیرغم وخامت حال افشین بایمانی، از انتقال وی به بیمارستان خودداری می‌کنند

مسئولین زندان رجایی شهر از اعزام افشین بایمانی، زندانی سیاسی که از بیماری حاد قلبی و گرفتگی عروق رنج می‌برد، به بیمارستان به بهانه‌ی امتناع وی از پوشیدن دستبند و پابند، جلوگیری می‌کنند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، شب گذشته، افشین بایمانی که سالهاست از ناراحتی قلبی رنج می‌برد، در پی و خامت حال، به بهداری زندان منتقل شد، پزشک کشیک بهداری پس از دیدن نوار قلب وی، از افسر نگهبان خواست تا هر چه سریع‌تر او را به بیمارستانی در خارج از زندان اعزام کنند، ولی به علت امتناع آقای بایمانی از بستن پابند و دستبند، مسئولین زندان از اعزام وی به بیمارستان ممانعت به عمل آوردند.

این زندانی سیاسی به مسئولین زندان اعلام کرده است که در صورت بستن پابند و دستبند استرس قلبی وی بالا می‌رود و هرگز حاضر نیست با این شرایط به بیمارستان برود.

مسئولین زندان رجایی شهر، پس از گرفتن رضایت کتبی و اثر انگشت از افشین بایمانی او را مجددا به بند بازگردانده‌اند.

علیرغم اصرار هم بندیان آقای بایمانی جهت اعزام وی به بیمارستان افشر جانشین منصوری اعلام کرده است که «دست من نیست و ما تابع دستوریم»

هم اکنون افشین بایمانی علیرغم وخامت حال، در داخل بند و توسط دارو و پرستاری هم‌بندیانش نگه‌داری می شود. این در حالی است که پزشک بهداری تأکید کرده بود که این زندانی سیاسی در وضعیت هشداردهنده ایی قرار دارد و می‌بایست جهت پیشگیری از حمله قلبی، تحت درمان و مراقبت ویژه باشد.

افشین بایمانی، در ۱۵ شهریور ۱۳۷۹ به دلیل کمک به فرار برادر خود «مهدی به ایمانی» که با سازمان مجاهدین خلق مرتبط بود بازداشت و به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر تأیید شد اما پس از ۶ سال حکم وی به حبس ابد تقلیل یافت.

در اواسط آبان ۱۳۹۳ مسئولین زندان به‌صورت غیررسمی به وی اطلاع دادند که اتهاماتی با عنوان «اهانت به مقدسات» و «اهانت به رهبری» در پرونده‌ای جدید برای وی مفتوح شده است.

گفتنی است، اتهام محاربه جزء موادی است که طبق قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲، اصلاح‌شده و با توجه به حذف ماده ١٨۶ «محاربه»، حکم وی می‌بایست تغییر یابد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.