کارخانه آجر ماشینی آزادشهر با ۱۰۰ کارگر در آستانه تعطیلی

بااینکه، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مصوبه‌ای در مورد کارخانه آجر ماشینی آزادشهر، برای حل مشکلات این کارخانه صادر کرد، درحالی‌که ۱۰۰ کارگر آن ۲۱۰ روز حقوق دریافت نکرده‌اندولی این کارخانه تولیدی در آستانه تعطیلی است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از مهر، مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در مورد کارخانه آجر ماشینی آزادشهر کارگشا نشد و این کارگاه تولیدی در آستانه تعطیلی است درحالی‌که ۱۰۰ کارگر آن ۲۱۰ روز حقوق دریافت نکرده‌اند.
در حالی این واحد تولیدی در آستانه تعطیلی قرار دارد و احتمال بیکار شدن ۱۰۰ کارگر آن وجود دارد که استان گلستان حدود یک هزار واحد تولیدی و صنعتی دارد و کمتر از ۵۰ واحد آن حدود ۱۰۰ نفر کارگر دارند و بیکاری مهم ترین معضل این استان است.
یک کارگر با سابقه که نخواست نامی از وی ذکر شود، گفتَ: هم اکنون کارگران این کارخانه بین دو تا ۹ ماه حقوق دریافت کرده اند و به طور میانگین هر کارگر بین پنج تا هفت ماه حقوق معوق دارد.

وی با بیان اینکه پس از گذشت چهار ماه از سال جدید هنوز عیدی و پاداش کارگران پرداخت نشده، ادامه داد: بیشتر از دو سال است حق بیمه سهم کارگر از حقوق کارگران کسر می شود اما به حساب تامین اجتماعی واریز نمی شود.

وی اضافه کرد: کارگران با مشکل بیمه ای مواجه اند و از خدمات بیمه ای فقط برای مراجعه به پزشک عمومی می توان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در یکسال گذشته بارها گاز و برق کارخانه قطع شده و کارگران بیکار شده اند، افزود: در ماه های گذشته مشکلات را به گوش مسئولان شهرستانی و فرماندار رسانده ایم و قرار بود موضوع کارخانه آجر در جلسه شورای تامین بررسی شود اما تا این لحظه خبری از نتایج این جلسه به دست ما نرسیده است.

وی اضافه کرد: به گفته آقای قنبری (مدیر شرکت) کارخانه برای ادامه فعالیت به تسهیلات دو تا سه میلیارد تومانی نیاز دارد و اگر این تسهیلات تامین نشود چاره ای جز تعطیلی کارخانه وجود ندارد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.