هدر رفت درآمدهای شهرداری اهواز به علت ناتوانی مدیران این سازمان

رئیس شورای شهر اهواز گفت: ۵۰ درصد درآمدهای شهرداری اهواز به علت ناتوانی مدیران این سازمان، به هدر می رود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری مهر، هوشنگ شیرمردی گفت: شاید برای خیلی ها قابل تصور نیست که بعد از تهران، بیشتر منابع درآمدی شهرداری در اهواز است، ولی این درآمدها به علت ناتوانی مدیران این سازمان، به هدر می رود که این برای توسعه شهر اهواز یک فاجعه به شمار می رود.

رئیس شورای شهر اهواز با تاکید بر اینکه هم اکنون ۵۰ درصد درآمدهای شهرداری اهواز هدر می رود که این برای توسعه شهر اهواز یک فاجعه به شمار می رود، عنوان کرد: این منابع وقتی وارد سازمان شهرداری می شود به علت مشکلاتی که وجود دارد به هدر می رود و در خدمت توسعه شهر و رفاه شهروندان قرار نمی گیرد در حالیکه می توان با یک مطالعه و انجام برخی اصلاحات، جلوی هدرروی این سرمایه های عظیم را گرفت.

شیرمردی ادامه داد: مثلا همین بازداشت های اخیری که در شهرداری از سوی نهادهای امنیتی صورت گرفت، برخی از این هدرروی سرمایه ها را برای همه این نهادها عیان کرد. برای نمونه یکی از افراد بازداشتی، کسی بود که عوارض شهرداری اهواز را با استفاده از دستگاه کارت خوان متصل به حساب شخصی خود، به جیب زده در حالی که شهرداری به منافع قانونی خود به این دلیل نمی رسید.

شیرمردی افزود: با تحقیات اندکی که انجام دادم، متوجه شدم شرکت های عظیم نفتی که در اهواز فعالیت می کنند، ساخت و سازهای بی شماری را بدون پرداخت حق و حقوق شهرداری اهواز انجام داده اند در حالیکه اگر به دنبال دریافت این درآمدها از شرکت های نفتی اقدام شود، به اندازه دو تا سه پروژه روگذر و زیرگذر می توان درآمد عاید شهرداری کرد ولی در این خصوص در شهرداری سکوت حکمفرماست.

 

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.